PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Te filmy to coś więcej niż gadające głowy o pracy w korpo

W dobie walki o kandydatów firmy sięgają po nowe oręże – filmy rekrutacyjne. W krótkich spotach słowem i obrazem opowiadają o swojej organizacji. Niektóre z nich to niemalże kinowe produkcje.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Te filmy to coś więcej niż gadające głowy o pracy w korpo

– Filmy rekrutacyjne to odpowiedź na zmieniające się preferencje kandydatów w zakresie form komunikacji – mówi Anna Mikulska, employer branding director i partner w firmie MJCC Employer Branding Consultants.

Taka produkcja może wpływać na markę pracodawcy, a dobrze zrobiona jest szybkim oraz sugestywnym narzędziem komunikacji. 
– Film pozwala zajrzeć za firmowe kulisy i poczuć atmosferę pracodawcy, a to coś, czego często szukają potencjalni pracownicy. Może też w prosty sposób rozprawiać się ze stereotypami czy lekkostrawnie wyjaśniać skomplikowane procesy – wyjaśnia Anna Mikulska.

Do „lekkostrawnych" z pewnością należy film stworzony przez katowicki oddział Capgemini, w którym występują jego pracownicy.

Na wielkim ekranie sieci

Organizacje poza umieszczaniem filmów na stronie karierowej, dzielą się również nimi za pośrednictwem mediów społecznościowych albo wykorzystują je do urozmaicenia prezentacji, np. warsztatów na uczelniach czy wystąpień w czasie konferencji branżowych.

– W przypadku filmów zabawnych, zaskakujących, nakręconych wokół ciekawego pomysłu, można też liczyć na dystrybucję wirusową, czyli przesyłanie ich sobie przez internautów - podkreśla Miklulska.

Wiele filmów kręconych przez organizacje ląduje w sieci. A niektóre z nich biją rekordy popularności. Tak było chociażby w przypadku spotu „The Candidate" Heinekena.

Zdaniem eksperta od employer brandingu z MJCC, zdecydowanie rzadziej zdarzają się kampanie telewizyjne, ale i takie przykłady można w Polsce znaleźć: w bieżącym roku spoty reklamowe nadawały m.in. PZU (słynny film z kurą można obejrzeć tutaj) czy McDonald's (do obejrzenia tutaj).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.