PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Świadczenie pozapłacowe są, tylko nie takie, jakich oczekują pracownicy

Podstawowy pakiet opieki medycznej oraz karta sportowa. To dwa najpopularniejsze świadczenia pozapłacowe, jakie otrzymują pracownicy. Z najnowszego raportu Hays Poland dowiemy się również, że dodatkowe zaświadczenia otrzymuje aż 90 proc. pracowników. Niestety oferowane benefity nie zawsze odpowiadają na ich potrzeby.

  • Autor: KDS
  • 26 lut 2019 16:15
Świadczenie pozapłacowe są, tylko nie takie, jakich oczekują pracownicy
Niestety oferowane benefity tylko częściowo odpowiadają na ich potrzeby. (fot.shutterstock.com)
REKLAMA
  • Jak pokazują wnioski z Raportu płacowego Hays Poland, benefity oferowane są przez niemal wszystkich pracodawców - 90 proc.
  • Tegoroczna oferta standardowych świadczeń, proponowanych najczęściej pracownikom, jest bardzo podobna do zeszłorocznej.
  • Pomimo wysiłków pracodawców, aż 43 proc. zatrudnionych nie jest usatysfakcjonowanych z otrzymywanych świadczeń dodatkowych.

Oferta świadczeń dodatkowych systematycznie się zmienia. W skład pakietu świadczeń coraz częściej wchodzi ubezpieczenie na życie, dofinansowanie dodatkowej edukacji oraz możliwość pracy elastycznej.

W ofercie pracodawców widoczna jest również rosnąca troska o dobre samopoczucie pracowników. Na popularności zyskuje polisa lekowa, bezpłatna opieka stomatologiczna, dodatkowe przerwy w pracy na aktywność fizyczną, a nawet gabinet lekarski i zabiegi rehabilitacyjne dostępne w firmie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ponadto 60 proc. firm różnicuje ofertę świadczeń dodatkowych dla swoich pracowników. Przykładem są samochody służbowe, dostępne najczęściej wyłącznie dla kadry zarządzającej.

Pomimo wysiłków pracodawców, aż 43 proc. zatrudnionych nie jest usatysfakcjonowanych z otrzymywanych świadczeń dodatkowych. Pracownicy nie doceniają benefitów głównie dlatego, że są niedopasowane do ich potrzeb. 

- Na przestrzeni lat coraz ważniejszym benefitem dla pracowników staje się ubezpieczenie na życie oraz rozmaite formy dofinansowań – edukacji, posiłków, opieki nad dziećmi. Pracownicy bardzo precyzyjnie określają swoje oczekiwania. Pozytywnym trendem jest to, że coraz więcej pracodawców chce słuchać i zamiast standardowego pakietu świadczeń sięga po rozwiązania będące realną odpowiedzią na konkretne potrzeby. Przykładem jest pierwsze na rynku ubezpieczenie zdrowotne połączone z pomocą prawną, aplikacja wspierająca work-life balance zatrudnionych oraz nowatorskie programy oszczędnościowe - komentuje Paula Rejmer, dyrektor w Hays Poland.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Świadczenie pozapłacowe są, tylko nie takie, jakich oczekują pracownicy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.