Spotkania służbowe to często strata czasu. W czym tkwi problem?

Menedżerowie mają poczucie traconego czasu i nonsensu wielu spotkań w firmie. Chcieliby, aby służyły one podejmowaniu decyzji, a nie autoprezentacji członków zespołu czy licytacji osiągnięć.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Spotkania służbowe to często strata czasu. W czym tkwi problem?

  • Aż 74 proc. zarządzających codziennie ma spotkania w małej grupie osób, 60 proc. – przynajmniej raz w tygodniu odbywa zebrania w większym zespole, połowa – przynajmniej raz w tygodniu ma telekonferencje.
  • Według co trzeciego zarządzającego najbardziej podczas spotkań kłuje w oczy brak zaangażowania uczestników, co czwartego – korzystanie z telefonu i laptopa, zamiast aktywnego udziału.
  • Zdaniem menedżerów efektywność spotkań mogłoby podnieść pilnowanie, aby kończyły się one decyzjami oraz określanie zawsze wcześniej celu zebrania.

Z badania „Spotkania: efektywnie spędzony czas czy stracone godziny?” zrealizowanego przez firmę szkoleniowo-doradczą 4Results na próbie 492 zarządzających wynika, że szefowie w firmach mają dużo spotkań bezpośrednich. 9 na 10 z nich ma przynajmniej raz w tygodniu takie spotkania w małej grupie, 5 na 10 – w większej grupie osób.

Czytaj też: Spotkania w pracy? Na większości z nich marnujesz czas

Sporo jest spotkań zdalnych. 50 proc. badanych realizuje przynajmniej raz w tygodniu telekonferencje. Co ciekawe, 60 proc. zarządzających nie miewa w ogóle wideokonferencji, a jedynie 8 proc. ma je każdego dnia.

Jakie typy spotkań mają zarządzający? Najczęściej biorą udział w „operatywkach” – krótkich spotkaniach dotyczących bieżącej pracy – codziennie realizuje je 50 proc. menedżerów i kierowników.

Co ciekawe, aż 48 proc. zarządzających spotkania z własnym szefem jeden na jeden ma rzadziej niż raz w tygodniu, a 14 proc. nie ma ich wcale. Rzadkie są też spotkania strategiczne – rzadziej niż raz w tygodniu realizuje je 56 proc. respondentów, a 13 proc. nie miewa ich w ogóle.

- Każdej organizacji rekomendujemy wprowadzenie rytmu różnych spotkań z tygodniem jako podstawową jednostką czasu – komentuje Sławomir Błaszczak, partner zarządzający firmy 4Results. - Nasze doświadczenia oraz wiedza płynąca z różnych metodyk zarządzania pokazują, że cykliczność spotkań porządkuje myślenie i ułatwia zarządzanie, monitorowanie realizacji celów - dodaje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeghar 2019-07-10 20:40:50

Aha... Menadżerowie mają poczucie tracenia czasu. Ale to przecież zazwyczaj to oni zwołują i prowadzą te spotkania.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.