Specjaliści ds. dobrego nastroju. Chwilowa moda czy nowy trend?

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Specjaliści ds. dobrego nastroju. Chwilowa moda czy nowy trend?

Ponad dziesięć lat temu decyzja o podjęciu nowej pracy podyktowana była głównie zakresem przyszłych obowiązków i oferowanym wynagrodzeniem (odpowiednio 68 proc. i 64 proc. wskazań). To właśnie te czynniki uznali za najważniejsze respondenci badania „Trendy w rekrutacji” przeprowadzonego w 2004 r. przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich i Systemów Informacyjnych (CHRIS) przy Uniwersytecie w Bambergu we współpracy z portalem pracy Monster.com. Na trzecim miejscu znalazła się atmosfera w pracy (53 proc.).

Zupełnie inaczej wyglądała sytuacja dziesięć lat później – zmieniły się priorytety i potrzeby pracowników. W badaniu „Trendy w rekrutacji” przeprowadzonym w 2014 r. to atmosfera w pracy jest najważniejsza dla kandydatów. Aż 94 proc. ankietowanych wskazało ten czynnik.

Zmieniające się potrzeby pracowników zauważają HR-owcy, którzy stają na głowie, by zatrzymać w firmie najlepszych. By poprawić atmosferę, organizują imprezy integracyjne, oferują zatrudnionym elastyczne godziny pracy, a także wspierają ich pasje. Niektórzy nawet idą o krok dalej i wyznaczają osoby, które dbają o nastroje pracowników.

Oni dbają o nastrój w firmie

W Ceneo od dwóch lat działa mood manager, czyli menedżer ds. dobrego nastoju. Jest to funkcja przechodnia, której podejmują się pracownicy z pomysłem na ciekawą aktywność dla innych. Akcja może mieć miejsce raz lub kilka razy w miesiącu – wszystko zależy od pomysłu danej osoby.

Inicjatywa przypadła pracownikom do gustu. Jak bowiem podkreśla Krzysztof Rynkiewicz, osoba odpowiedzialna za employer branding w Ceneo, kolejka do funkcji mood managera jest długa.

– Były już włoskie śniadania, owocowe i warzywne koktajle, czekoladowe warsztaty, a także profesjonalny masaż biurowy – mówi Krzysztof Rynkiewicz.

Z kolei w Future Processing aż sześć osób dba o atmosferę w pracy. Zespół Culture zajmuje się zagadnieniami związanymi ze szczęściem pracowników i kulturą organizacyjną budującą zaangażowanie.

– Pomysł na pojawienie się takiego zespołu nie był nagły – ewoluował wraz ze wzrostem firmy i wynikał z ogólnej filozofii, która przyświecała nam od początku istnienia. Wysokiej jakości produkty i usługi są tworzone przez zaangażowanych i czujących się dobrze w pracy ludzi – komentuje Agnieszka Zimończyk, chief happiness officer w Future Processing.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

ciekawa_sprawa 2015-12-26 00:29:32

jedno słowo: obłęd.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.