PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Social media, feedback: Czas odgrywa kluczową rolę dla młodych

Stara formuła oceny satysfakcji pracowników przeprowadzanej raz do roku czy raz na kwartał już nie jest wystarczająca i nie odpowiada potrzebom młodego pokolenia, które właśnie wchodzi na rynek pracy.

Social media, feedback: Czas odgrywa kluczową rolę dla młodych
Feedback jest narzędziem służącym do udzielania informacji zwrotnej o jakości realizacji zadań, nastrojach i postawach pracowników. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

• Feedback to jeden z często używanych terminów w obszarze HR, który od kilku lat zajmuje ważne miejsce w słowniku branżowym.

• Niestety, często za tym „modnym” słowem nie idą optymalne działania i nie spełnia on swojej podstawowej roli.

Feedback jest narzędziem służącym do udzielania informacji zwrotnej o jakości realizacji zadań, nastrojach i postawach pracowników. Pozwala na eliminację błędów, motywowanie, rozwój oraz budowanie zaangażowania zespołu i identyfikacji z firmą, pod warunkiem, że będzie skuteczny i wiarygodny.

Narzędzie, jakim jest feedback, musi zostać dobrane optymalnie do profilu pracowników danej organizacji. Inaczej powinniśmy pytać o informację zwrotną w firmie gdzie przeważają młodzi specjaliści z branży IT, a inaczej w zakładzie produkcyjnym. Pewnym jest natomiast, że stara formuła oceny satysfakcji pracowników przeprowadzanej raz do roku czy raz na kwartał już nie jest wystarczająca i nie odpowiada potrzebom młodego pokolenia, które właśnie wchodzi na rynek pracy.

Bo liczy się czas

Już o pokoleniu Y mówiliśmy, że jest bardzo wymagające i bezkompromisowe. Dzisiaj pierwsze kroki na rynku pracy stawia pokolenie Z, które wychowywało się w czasach dynamicznego wzrostu roli internetu i nowoczesnych kanałów komunikacyjnych, pozwalających na wymianę informacji w czasie realnym. Dla tych młodych ludzi nowoczesna technologia jest naturalnym elementem ich życia. Oczekują więc szybkiej informacji zwrotnej na zasadzie akcja-reakcja, nie interesują ich coroczne oceny okresowe. Przedstawiciele pokolenia Y i Z są gotowi na częste zmiany na ścieżce kariery zawodowej i dużo trudniej zdobyć ich lojalność.

Pracownik jak klient

Pozyskanie i utrzymanie wartościowych pracowników to na obecnym rynku pracy duże wyzwanie dla każdego działu HR. Tym bardziej wzrasta znaczenie odpowiedniego feedbacku w organizacji. Musimy zmienić optykę patrzenia na obszar zarządzania zasobami ludzkimi, odejść od przestarzałych technik i czerpać z innych obszarów i narzędzi np. sprzedażowych. Przecież wszyscy pracownicy są dla nas jednocześnie klientami, dlatego musimy skupić się na budowaniu z nimi trwałych relacji oraz dbaniu o ich satysfakcję. Takie propracownicze podejście przynosi obustronną korzyść i czerpią z niego zarówno pracodawcy, jak i pracownicy.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Social media, feedback: Czas odgrywa kluczową rolę dla młodych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.