Skuteczna motywacja pracownika w dniu urodzin

Urodziny pracowników dużych firm zwykle świętowane są w małym gronie danego zespołu. Jednak warto zastanowić się, czy nie zmienić tej tradycji i zaangażować przedstawicieli wyższego szczebla w celebrację – może to bardzo pozytywnie wpłynąć na motywację zatrudnionych osób.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Skuteczna motywacja pracownika w dniu urodzin

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

14 mar 2014 15:04


Obchody urodzin danego pracownika zwykle odbywają się w taki sposób, że jedynie w danym dziale koleżanki i koledzy z zespołu pamiętają o jubileuszu współpracownika, przynosząc co roku ten sam tort z cukierni za rogiem. Do tego standardowe kwiatki, czekoladki, chwila na poplotkowanie przy kawie i wracamy do pracy.

W momencie jednak, gdy w dzień urodzin przychodzi do kogoś szef czy prezes firmy i wręcza ciekawy upominek, który dodatkowo wpisuje się w zainteresowania obdarowanego, osoba ta zaczyna patrzeć z innej strony na firmę, w której pracuje. Czuje się w ten sposób doceniona, a co za tym idzie zwiększa się jej motywacja do pracy. Osoba taka ma świadomość, że nie otrzymała pierwszych lepszych kwiatków wybranych w pośpiechu przez sekretarkę, tylko że prezes naprawdę musiał poświęcić swój czas, by dowiedzieć się o hobby pracownika. W tym momencie vouchery prezentowe stają się idealnym rozwiązaniem, ponieważ oferty dostępne na rynku dają szerokie spektrum możliwości dopasowania się do konkretnych upodobań czy to z dziedziny motoryzacji, czy sportów ekstremalnych, czy relaksacyjnych zabiegów odprężających, czy wielu, wielu innych.

- Z punktu widzenia pracodawcy - podarowuje on voucher, który z jednej strony nie stanowi dużego wydatku, a z drugiej sprawia dobre wrażenie na pracowniku i motywuje go do dalszej pracy. Jeśli akurat research środowiskowy okazał się błędny i szef źle trafił z prezentem, zawsze obdarowany pracownik ma możliwość wymiany voucheru lub, by uniknąć takich sytuacji można podarować mu zestaw podarunkowy, w którym z kilkudziesięciu pozycji będzie mógł wybrać tą najbardziej mu odpowiadającą - mówi Ernestas Vasiliauskas, prezes firmy Super Prezenty.

- Poprzez taki właśnie prezent, dajemy pracownikowi możliwość odstresowania się od pracy oraz dobrej zabawy powiązanej z osobistymi zainteresowaniami. W zamian, poprzez poczucie wdzięczności i uznania otrzymujemy zmotywowanego pracownika, skupionego na osiąganiu dobrych efektów w trosce o wyniki firmy. Co więcej, taka osoba staje się bardziej lojalna wobec korporacji, która podejmuje działania z myślą o tym, by pracownik dobrze czuł się w swoim miejscu pracy - dodaje.

Jeżeli prezes firmy nie ma czasu na pojawianie się na urodzinach każdego pracownika z osobna (co tyczy się m.in. korporacji zatrudniających wiele osób), może nakazać szefom poszczególnych działów zajęcie się tą kwestią. Również, to dział HR może zebrać i przechowywać informacje o zainteresowaniach zatrudnionych w firmie osób, aby móc potem dobrać dla nich odpowiedni prezent.

Employer Branding

Świętowanie urodzin pracowników ma również swój pozytywny oddźwięk w kontekście employer brandingu. To właśnie przez takie aktywności, wizerunek organizacji mocno zyskuje, ponieważ przekaz, który dociera do aktualnych i przyszłych pracowników brzmi: „warto u nas pracować, ponieważ my dbamy o swoich pracowników i pamiętamy o ważnych dla nich okazjach".

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

LuckyOne 2014-05-12 11:29:09

Przede wszystkim chcemy dostawać ciekawe prezenty pracownicze:) O np takie jak te: prezentmarzen.com/oferta-dla-firm/ A nie tylko multisporty :)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.