- Dawniej pracowaliśmy tylko nad przestrzeniami dla gości i pracowników wysokiego szczebla. Od paru lat w dużych korporacjach ten wizerunek przenosi się także na miejsca dla pracowników – nie są to już szare biura, z szarą wykładziną itd. Ta tendencja pokazuję zmianę świadomości firm, bo pracownik spędza w miejscu pracy więcej niż połowę swojego życia. Profesjonalnie zaaranżowana przestrzeń, przyczynia się do wzrostu efektywności i kreatywności pracownika. To znak czasów, w których żyjemy. Komfort pracownika daje lepsze efekty - mówi Paweł Gardasiewicz, właściciel i założyciel Grupy Advertis.
Jak podkreśla Paweł Gardasiewicz, dzisiaj w większości dużych firm z równą dbałością projektuje się przestrzeń pracowniczą i tę przeznaczoną dla gości.
- Na świecie ten trend został zapoczątkowany przez słynne biuro Google w Zurychu. Grupa Advertis pracowała przy realizacji biura Google we Wrocławiu. Tworzyliśmy tam elementy takie jak drewniane koła pod sufitem w kantynie, parawan z trawą zamrożoną w żywicy, ściana z kurpiowskimi wycinankami, które przechodzą w podłogę. Wystarczy wymienić te elementy, aby zrozumieć, że nie jest to standardowe biuro - dodaje.
Więcej czytaj na Propertydesign