Rozmowy twarzą w twarz to fundament biznesu. Bez nich pracodawcy nie zbudują zaangażowania

Komunikacja coraz częściej przenosi się do świata online, także w rekrutacji. Jak jednak podkreślają eksperci, żaden komunikator nie zastąpi rozmowy twarzą w twarz. To dzięki niej jesteśmy w stanie nie tylko szybciej i efektywniej pracować, ale także zbudować więzi międzyludzkie oparte na poszanowaniu, życzliwości i lojalności.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rozmowy twarzą w twarz to fundament biznesu. Bez nich pracodawcy nie zbudują zaangażowania

  • 17 grudnia obchodzimy Ogólnopolski Dzień Rozmowy Twarzą w Twarz.
  • Komunikacja bezpośrednia – w porównaniu do materiałów drukowanych czy narzędzi elektronicznych - jest najbardziej efektywnym narzędziem, jednak nie zawsze możemy sobie na nią pozwolić.
  • Problem najczęściej pojawia się w dużych firmach o rozproszonych strukturach, gdzie rozmowa twarzą w twarz nie zawsze jest możliwa.

Z sondażu firmy HR Global Group wynika, że już 68 proc. Polaków częściej „rozmawia” ze swoimi współpracownikami w pracy przez aplikacje i komunikatory. Choć w pracy nie brakuje okazji do przeprowadzania rozmów twarzą w twarz, to jednak pracownicy preferują model elektroniczny. Jedynie 32 proc. ankietowanych uznało, że woli tradycyjną rozmowę.

Szybkość i wygodna to najczęściej wskazywany powód, dla którego pracujący Polacy wolą e-rozmowę od rozmowy (66 proc.). Nieco mniej odpowiedziało, że ze względu na możliwość robienia jednocześnie innych rzeczy (63 proc.). Dla 49 proc. kluczowe jest to, że może rozmawiać w jednym czasie z kilkoma współpracownikami. Co ciekawe, aż 27 proc. nie potrafi jednak ocenić, dlaczego preferuje e-rozmowę od tradycyjnej rozmowy. Z kolei 14 proc. uznało, że jest to wypadkowa zakazu rozmawiania w pracy.

Czytaj też: Komunikacja wewnętrzna na miarę XXI wieku. Zamiast maila, vlog, intranet i multimedia

- Komunikacja coraz częściej przenosi się do świata online, zwłaszcza ta bieżąca i operacyjna, która dotyczy kwestii związanych z realizacją zadań i projektów. Jej popularność w sferze biznesowej nie jest efektem zachłyśnięcia się nowoczesną technologią. W wielu przypadkach to pragmatyczne rozwiązanie. Coraz więcej firm funkcjonuje w rozproszonej, a nie tradycyjnej, hierarchicznej strukturze. W przypadku międzynarodowych spółek komunikacja twarzą w twarz jest bardzo utrudniona. Ponadto klienci i kontrahenci rozproszeni są po całym kraju, jeśli nie po całym świecie – mówi Agnieszka Jagiełka, partner w Lee Hecht Harrison DBM Polska.

W podobnym tonie wypowiada się Agnieszka Kolenda, dyrektor w Hays Poland. Jej zdaniem komunikacja bezpośrednia, w porównaniu do materiałów drukowanych czy narzędzi elektronicznych, jest najbardziej efektywnym narzędziem, jednak nie zawsze możemy sobie na nią pozwolić. Problem najczęściej pojawia się w dużych firmach o rozproszonych strukturach.

CZYTAJ DALEJ »

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.