IT to jedna z branż, która rośnie w błyskawicznym tempie. Dlatego świat rekruterów ją reprezentujących często zachodzi w głowę, jak prześcignąć konkurencyjne oferty pracy i zjednać sobie wartościowych kandydatów. Czego potrzeba, by rozkochać w sobie pracownika na tyle, by stworzył "trwały związek" z pracodawcą?

- Pamiętajmy, że każdy kandydat (nawet ten odrzucony w procesie rekrutacji) staje się wizytówką naszej firmy. Może być albo naszym ambasadorem, albo… uprawiać czarny PR.
- A specjaliści IT to bardzo świadoma i niekiedy bezlitosna grupa – dokładnie sprawdzają opinie o organizacji, zanim w ogóle zdecydują się wysłać aplikację.
- Zamiast przejmować się owocowymi czwartkami lepiej zawalczyć o dobrobyt naszych współpracowników, już na etapie rekrutacji do pracy.
Możemy się śmiać, że HR w branży IT oznacza „humor i rozrywkę”. W końcu to HR-owcy „fundują” kandydatom i pracownikom, którzy uchodzą za jednym z najbardziej rozpieszczonych, coraz więcej „uciech i radości” w postaci kolejnych benefitów zapewniających utrzymanie stałego poziomu zadowolenia.
Powstają nowe stanowiska – jak chief happiness officer – specjalizujące się w pielęgnowaniu pozytywnych emocji pracowników. Jednak kiedy spojrzymy na wyniki badań, żarty z HR nie są uzasadnione. Pracownicy z branży IT mają jasno sprecyzowane oczekiwania.
Jak skutecznie zatrudnić pracownika IT?
Jak wynika z raportu No Fluff Jobs „Przyszłość HR ma kolor transparentny”, na zadowolenie polskich specjalistów IT z obecnego miejsca pracy wpływają przede wszystkim dobra atmosfera w firmie, zachowanie work life balance oraz poczucie bezpieczeństwa.
Na uwagę zasługuje szczególnie drugi punkt. Pracownicy czasów postpandemicznych oczekują od organizacji elastycznego podejścia do zarządzania własną pracą. Powszechny już „home office” sprawił, że przestaliśmy organizować sprawy prywatne pod dyktando życia zawodowego.

Jak wskazują eksperci z firmy technologicznej Escola, nie jesteśmy w stanie zautomatyzować ludzkich potrzeb, motywacji, doświadczeń, włożyć ich do jednego worka i obmyślić rozwiązanie odpowiadające wszystkim. Możemy jednak wyodrębnić listę uniwersalnych oczekiwań, która w jakiejś mierze dotyczy ogółu pracowników.
Udana rozmowa kwalifikacyjna


KOMENTARZE (0)