PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Prywatne rozmowy, social media, wizyty lekarskie. Co Polacy robią w pracy?

  • Justyna Koc
    jk
  • 11 gru 2018 12:57

Aż 6 na 10 badanych przyznało bowiem, że na załatwianie prywatnych spraw w pracy przeznacza do 30 minut dziennie. Na co poświęcają ten czas?

Prywatne rozmowy, social media, wizyty lekarskie. Co Polacy robią w pracy?
Adobe Stock
REKLAMA
  • Z badania Michael page wynika, ze 27 proc. respondentów poświęca na sprawy prywatne do godziny, a prawie 11 proc. jeszcze więcej czasu.
  • 60 proc. respondentów w godzinach wykonywania obowiązków służbowych wysyła prywatne maile.
  • Z kolei do przeglądania w pracy kanałów social media – Facebook, Twitter, Instagram itp. – przyznało się ponad 47 proc. pracowników.

Jak wynika z badania „Życie w pracy” firmy rekrutacyjnej Michael Page, granice pomiędzy tym, co tworzy sferę życia zawodowego i tego, co stanowi część prywatną zacierają się. Dotyczy to zarówno czasu wolnego poświęcanego przez pracowników na czynności zawodowe, jak i czasu pracy przeznaczanego na zajęcia niezwiązane z pracą.

Aż 6 na 10 badanych przyznało bowiem, że na załatwianie prywatnych spraw w pracy przeznacza do 30 minut dziennie. 27 proc. respondentów poświęca na to do godziny, a prawie 11 proc. jeszcze więcej czasu.

Czytaj też: Kradzieże w polskich firmach to codzienność. Co może zrobić firma?

9 na 10 ankietowanych potwierdziło, że w godzinach pracy rozmawia z kolegami i współpracownikami na tematy niezwiązane z obowiązkami zawodowymi. Niecałe 80 proc. w tym czasie załatwia również swoje prywatne sprawy – np. organizuje wizyty u lekarza. Z kolei 67 proc. w pracy poszukuje także informacji dotyczących życia prywatnego.

60 proc. respondentów w godzinach wykonywania obowiązków służbowych wysyła prywatne maile – 9 proc. wykorzystuje w tym celu służbową pocztę. Natomiast, 57 proc. rozmawia przez telefon z przyjaciółmi i rodziną, a nieco ponad połowa używa do tego również chatów i smsów. Z kolei do przeglądania w pracy kanałów social media – Facebook, Twitter, Instagram itp. – przyznało się ponad 47 proc. respondentów.

Niespełna 3 godziny wydajnej pracy

Jak wynika z raportu za 2017 rok przygotowanego przez firmę VoucherCloud, w ciągu 8-godzinnego dnia pracy wydajnie pracujemy najwyżej przez 2 godziny i 53 minuty. Na co go tracimy? Przede wszystkim na aktywności niezwiązane z wykonywaniem zawodowych obowiązków: czytanie rozmaitych informacji, przeglądanie mediów społecznościowych, a nawet… na szukanie kolejnej pracy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prywatne rozmowy, social media, wizyty lekarskie. Co Polacy robią w pracy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA