PARTNER PORTALU partner portalu

Prowokacja czy źle zaplanowana promocja? "Zamiast o kobietach cały świat mówi o Burger Kingu"

Najpierw pojawia się szokujący społeczność Twittera wpis, następnie wytłumaczenie, że to zapowiedź programu stażowego. Źle zaplanowana akcja czy prowokacja? - Burger King to marka globalna, obserwowana przez wielu internautów. Niemożliwe jest, by wypuściła komunikat tak niepoprawny, idący wbrew światowym trendom - tłumaczy dla PulsuHR Marta Cała-Sturzbecher z agencji marketingowej MOMA.

  • Karolina Markowska
    km
  • 10 mar 2021 16:39
Prowokacja czy źle zaplanowana promocja? "Zamiast o kobietach cały świat mówi o Burger Kingu"
Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet Burger King postanowił złożyć życzenia kobietom w dość niefortunny sposób (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet Burger King postanowił złożyć życzenia wszystkim kobietom.
  • Niefortunny tweet jaki zamieściła marka, został odebrany jako seksistowski.
  • - Komunikat był wręcz absurdalny w obliczu aktualnych wydarzeń i było oczywiste, że to prowokacja. Widząc takiego tweeta nie tyle popadłabym w furię, ile dolała sobie kawy i czekała na ciąg dalszy - komentuje dla PulsuHR Marta Cała-Sturzbecher

Przypomnijmy. 8 marca na Twitterze brytyjskiego oddziału Burger Kinga opublikowano serię tweetów. Pierwszy z nich brzmiał – „miejsce kobiet jest w kuchni”. To wystarczyło by w wywołać oburzenie wśród społeczności Twittera.  

W serii kolejnych wpisów sieć fast foodów wyjaśniła: "Oczywiście, jeśli chcą" i zwróciła uwagę na brak kobiet szefów kuchni w branży restauracyjnej.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wyjaśniły nastepne wpisy, w ten sposób Burger King postanowił ogłosić uruchomienie specjalnego programu, który ma za zadanie ułatwić przedstawicielkom płci żeńskiej karierę w branży kulinarnej. Pierwszy wpis jednak wystarczył, by główny cel prowadzonej kampanii zszedł na drugi plan. 

- Prześledźmy tok wydarzeń: pojawia się tweet – szokujący, niestosowny. Za nim pojawiają się kolejne, ujawniające szczegóły akcji, będące uzupełnieniem pierwszego komunikatu i stawiające go w zupełnie innym świetle. W międzyczasie pojawia się ogromne oburzenie internetowej społeczności, a ślad za nim przeprosiny Burger Kinga. Tak to wygląda z boku. Ja jednak zawsze zadaję pytanie o cel akcji - wyjaśnia Marta Cała-Sturzbecher z agencji marketingowej MOMA.

źródło: Twitter Burger King UK
źródło: Twitter Burger King UK
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Prowokacja czy źle zaplanowana promocja? "Zamiast o kobietach cały świat mówi o Burger Kingu"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2021-03-10 21:26:07

    Wolałbym żeby o tym wypowiadał się ktoś z jakiejś znanej agencji, a nie podrzędnej regionalnej agencji ulotkowej.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.