PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Pracownik traci pracę, pracodawca reputację. Można temu zapobiec

  • Karolina Markowska
    km
  • 31 paź 2021 0:01

Wypowiedzenie to moment krytyczny dla pracownika. Pracodawcy jednak nie zdają sobie sprawy z tego, jakie konsekwencje może mieć źle przeprowadzony proces zwolnień. Aby uniknąć problemów wystarczy zastosować kilka sprawdzonych zasad.

Pracownik traci pracę, pracodawca reputację. Można temu zapobiec
Otrzymanie wypowiedzenia to moment krytyczny dla pracownika (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Świadomy pracodawca stara się jak najlepiej zakończyć współpracę, dlatego coraz częściej firmy zaczynają przykładać wagę do narzędzi i rozwiązań mających na celu employer brandingowych narzędzi, takich jak outplacement i exit interview.
  • Pracownik lub współpracownik, z którymi firma aktualnie się rozstaje może za chwilę stać się jej klientem, kontaktem biznesowym, ambasadorem lub chodzącą antyreklamą.
  • Rozstanie się z klasą jest możliwe - tłumaczy w rozmowie z PulsemHR psycholog Izabela Borejko.

Pandemiczna sytuacja na rynku pracy się ustabilizowała. Jak wynika z 43. edycji badania "Plany Pracodawców" przeprowadzanego przez Instytut Badawczy Randstad i Gfk Polonia firmy stawiają na tworzenie nowych miejsc pracy, nie na redukcję zatrudnienia. 

Najczęściej nowe miejsca pracy zamierzają tworzyć firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznes, czyli SSC/BPO (deklaruje tak co drugi przedsiębiorca z tej branży). Zwiększyć zatrudnienie zamierza też ponad 1/3 pracodawców z branży przemysłowej, sektora budowlanego oraz logistyki.

Najwięcej redukcji planują firmy z branży handlu i napraw, działalności ubezpieczeniowej i finansowej (po 7 proc.) a także w pozostałej działalności usługowej (6 proc.).

Zwolnienia w firmach jednak były, są i będą. To naturalny proces zawodowego życia. 

Rozwiązanie umowy nie należy do najprzyjemniejszych momentów w karierze zawodowej  pracownika, ale może przyczynić się do przemyślenia dotychczasowej ścieżki zawodowej i podjęcia nowych kroków. Świadomy pracodawca stara się jak najlepiej zakończyć współpracę, dlatego coraz częściej firmy zaczynają przykładać wagę do narzędzi i rozwiązań mających na celu employer branding, takich jak outplacement i exit interview.

Serwis eRecruiter na podstawie badań obliczył, że negatywne doświadczenia z procesu rekrutacji mogą w przyszłości spowodować utratę 1/3 aplikacji na wolne stanowiska. To nie wszystko. 65 proc. polskich specjalistów zmienia nastawienie do marki, z którą mieli złe doświadczenia jako kandydaci do pracy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pracownik traci pracę, pracodawca reputację. Można temu zapobiec

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zbyzek 2021-11-02 15:39:38

    Jakiś czas temu pracowałem w salonie samochodowym niezbyt mnie szef szanował, robił na kasie co miesiąc więc zmieniłem pracę .Teraz w innej firmie jestem szefem floty ponad 200 pojazdów ja mam się dobrze a były szef powoli plajtuje bo nie ma co naprawiać na warsztacie i bardzo dobrze mu tak

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA