PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Pracownik potrafi zatruć życie zespołu i szefa. Zwolnienie to jednak ostateczność

Prawie połowa pracowników pracuje z kimś na tyle uciążliwym, że wykonywanie obowiązków staje się przez to trudniejsze. Co robić w takich sytuacjach? Jak z kolei powinien reagować szef?

Pracownik potrafi zatruć życie zespołu i szefa. Zwolnienie to jednak ostateczność
Osoby toksyczne zatruwają życie innym, skutecznie przy tym udając, że nic się nie stało. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Jak pokazuje badanie LiveCareer Polska, aż 39 proc. badanych jest w stanie zrezygnować z pracy z powodu zachowania współpracowników.
  • Zachowania współpracowników można zmieniać i od tego powinno się zacząć - w pierwszej kolejności spróbować rozwiązać sytuację samodzielnie.
  • Innym sposobem jest poinformowanie przełożonego o danej sytuacji i prośba o interwencję.

Współpracownicy bywają irytujący. Jak pokazuje badanie LiveCareer Polska, plotkowanie w pracy to zachowanie, które denerwuje współpracowników najbardziej – wskazało na nie aż 60 proc. respondentów. Nieco ponad połowę (51 proc.) pracowników męczy brak profesjonalizmu u kolegów. 42 proc. twierdzi, że przeszkadza im, gdy współpracownicy skarżą się.

Około jedna trzecia respondentów ma problem ze współpracownikami, którzy nie dbają o higienę. Niemal tyle samo osób denerwuje rywalizacja w pracy. Co ciekawe, zgodnie z badaniem pracownikom rzadziej przeszkadzają rasistowskie komentarze niż na przykład małomówność i wycofanie osób, z którymi pracują. Najmniejsze znaczenie dla pracowników ma ubiór innych osób.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Irytują nas wszystkie zachowania, które ingerują w strefę przestrzeni osobistej i oddziałują na nasze zmysły oraz te, które przejawiają brak szacunku do naszej osoby. Może to być brak higieny osobistej, woń spożywanych przy biurku posiłków, nadmiar perfum, zapach papierosów, ale także zakłócanie spokoju i problem ze skupieniem wynikający ze zbyt głośnych rozmów współpracowników – mówi Katarzyna Richter, międzynarodowy specjalista w zakresie HR i psychologii międzykulturowej.

Czytaj też: Menedżer ds. szczęścia pracowników. Kim jest i czy warto go zatrudniać?

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pracownik potrafi zatruć życie zespołu i szefa. Zwolnienie to jednak ostateczność

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Sfrustrowany 2020-02-29 07:48:36

    Nie zgodzę się, że zwolnienie toksycznego pracownika jest nieroztropne. Taki człowiek potrafi skłócić cały zespół, który przed jego pojawieniem się funkcjonował idealnie. Osoba która szuka konfrontacji, wywołuje sprzeczki, a później stawia się w roli ofiary nie zasługuje na pracę z ludźmi, którzy dla świętego spokoju zaczynają się od niej odcinać i robić wszystko, żeby mieć z nią jak najmniej do czynienia. Ta osoba powinna mieć jasno wytyczone granicą, a jak ich nie przestrzega, to zwolnienie jej jest jedynym rozwiązaniem.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA