-
- •20 lis 2018 16:57
Co czwarty pracownik na świąteczne zakupy przeznacza premie i podarunki od pracodawcy, przede wszystkim bony i karty przedpłacone - wynika badania „Szef pomaga Mikołajowi”, przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services.

- W tym roku Polacy sfinansują swoje świąteczne zakupy, zarówno prezentów jak i artykułów spożywczych na wigilijny stół, głównie z bieżącej pensji.
- Natomiast dla co czwartego ankietowanego głównym źródłem finansowania wydatków świątecznych będą premie i podarunki od pracodawcy.
- Właśnie dlatego dziewięć na dziesięć firm w Polsce wręcza prezenty swoim pracownikom z okazji Bożego Narodzenia.
Jak pokazują wyniki badania „Szef pomaga Mikołajowi”, przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, ponad połowa respondentów kojarzy Boże Narodzenie z prezentami, które wręczamy najbliższym, a także z zakupową grudniową gorączką. To sprawia, że 47,8 proc. ankietowanych kojarzy święta z dodatkowymi wydatkami.
W tym roku aktywni zawodowo Polacy sfinansują swoje świąteczne zakupy, zarówno prezentów jak i artykułów spożywczych na wigilijny stół, głównie z bieżącej pensji. Tak zadeklarowało prawie 60 proc. respondentów. Niemal połowa z nich wykorzysta na ten cel posiadane oszczędności.
Natomiast dla co czwartego ankietowanego głównym źródłem finansowania wydatków świątecznych będą premie i podarunki od pracodawcy – przede wszystkim bony i karty przedpłacone, którymi można płacić w dużych sieciach handlowych, w Internecie czy wypłacając środki z bankomatu.

- Wspólne celebrowanie świąt Bożego Narodzenia pracodawców z pracownikami na stałe wpisało się w polską tradycję. Pracodawcy wykazują się zaangażowaniem, organizują spotkania, wręczają prezenty. Jak pokazują badania, takie wsparcie finansowe od szefa ma kluczowe znaczenie dla nadszarpniętych świątecznych budżetów zatrudnionych. Buduje to nie tylko więź z firmą i rodzinną atmosferę, ale także pozytywnie wpływa na jej wizerunek. Warto natomiast wybrać prezent, który będzie czymś więcej niż zwykłym bezosobowym przelewem - mówi Marta Robak, junior product manager w Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce.
Dziewięć na dziesięć firm w Polsce wręcza prezenty swoim pracownikom z okazji Bożego Narodzenia - wynika z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2018”. W tym roku ponad połowa zatrudnionych otrzyma karty i kupony podarunkowe.



KOMENTARZE (1)