WIADOMOŚCI

Poprawić wizerunek "kanara"

Autor: PAP/Rzeczpospolita Dodano: 25-09-2013 07:37 | Aktualizacja: 25-09-2013 08:38

Kampanie, badania pracy oraz szkolenia mają sprawić, że kontrolerzy będą lepiej postrzegani przez pasażerów.

Powiedzieć, że kanarzy źle kojarzą się pasażerom, to za mało. "Nikt nie lubi być kontrolowany. Poza tym środki masowego przekazu co raz przedstawiają historię o tym, że kontroler kogoś pobił, zwyzywał, czy też wezwał niesłusznie policję lub skrzyczał staruszkę. Trudno się więc dziwić, że pasażerowie ich nie lubią" - mówi w "Rzeczpospolita" prof. Bohdan Jałowiecki, socjolog miasta z Uniwersytetu Warszawskiego.

Urzędnicy chcą zmienić podejście pasażerów do kontrolerów. W Gdańsku podstawieni przez miasto pasażerowie będą oceniać pracę kontrolerów biletów w komunikacji miejskiej, w Poznaniu trwają specjalne szkolenia dla kandydatów do tego zawodu, by radzili sobie ze stresem. Wrocław postawił na kampanię społeczną wraz z konkursem pod hasłem "Kontroler też człowiek".

Czy takie akcje mogą zmienić nastawienie pasażerów do kanarów? "Emocje trudno zmierzyć. Ale skoro tysiąc osób wystartowało w naszym konkursie, to ten tysiąc już myślał pozytywnie o naszych pracownikach" - mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik wrocławskiego MPK.
X

PLIKI COOKIES: Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu.

Nie, chcę się dowiedzieć więcej »