Polityka Ubera stawia na szybkość, nawet kosztem pracownika?

• Zdaniem uczestnika szkolenia firmy Uber, spółka promuje tam szybkość działania, nawet kosztem jakości usług czy pracowników.
• W szkoleniu osoby sugerujące zastanowienie się nad rozwiązaniem miały usłyszeć, że takie podejście jest niezgodne z wartościami firmy.
• Miało to zaowocować odejściami z korporacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polityka Ubera stawia na szybkość, nawet kosztem pracownika?

PODZIEL SIĘ


Autor: GP

7 mar 2017 16:21


Wewnętrzna polityka firmy Uber może stać się synonimem złych praktyk szkoleniowych. Zwłaszcza po marcowej publikacji portalu "The Guardian", który dotarł do jednego z pracowników Ubera. David przedstawił dziennikarzom bardzo nieprofesjonalną ścieżkę postępowania, jakiej uczy się w amerykańskim przedsiębiorstwie.

- David uczęszczał na "Uberversity", jak określa się trzydniowy kurs dla nowych pracowników - pisał "Guardian". - Gdzie poznał tzw. "drogę Ubera".

W ramach ćwiczenia David otrzymał propozycję rozwikłania hipotetycznego scenariusza, w którym musiał odpowiedzieć na działanie konkurencji. Chodziło o usługę odholowania samochodu, którą Uber wprowadza w swojej aplikacji, czyli tzw. "UberPool". Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się, że konkurencja w ciągu czterech dni wprowadza analogiczną usługę i mieli odpowiedzieć na pytanie: Co w tej sytuacji Uber powinien zrobić?

Zdaniem Davida odpowiedź prawidłowa, którą promowali przeprowadzający szkolenie brzmiała: "wypracować niekompletne rozwiązanie i wypuścić je na rynek, by wyprzedzić konkurencję". Taka odpowiedź miała być zgodna z jedną z 14 zasad Ubera, czyli "zawsze się spiesz". Osobom odpowiadającym, by nad rozwiązaniem się zastanowić, zwracano uwagę, że to nie jest zgodne z filozofią Ubera.

Wedle relacji i oceny "Guardiana", takim podejściem Uber płaci za dobre wyniki finansowe (wartość spółki 70 miliardów dolarów). Co też odbija się w konsekwencji na wizerunku firmy i kosztuje ją skandale.

Inny pracownik Ubera miał powiedzieć periodykowi, że w efekcie rośnie toksyczność środowiska w firmie i kolejne osoby chcą odejść.

Uber to powstała w marcu 2009 roku firma amerykańska, która mieści się w San Francisco (Kalifornia) w USA. Jej kluczowym, innowacyjnym rozwiązaniem, na którym udało się zbudować sukces spółki, jest mobilna aplikacja łącząca osoby chcące podróżować. Łączy więc pasażera z kierowcą.

Uber działa w Polsce jako spółka od grudnia 2013 roku. W Polsce przeciwko obecności i działaniu firmy na rynku protestowały zwłaszcza korporacje taksówkarskie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.