Płynna przeprowadzka do nowego biura jest możliwa. Oto kilka cennych rad

Przeprowadzka w biurze, podobnie jak zmiana domu czy mieszkania, to poważna operacja, której stopień złożoności zależy od szeregu czynników. Eksperci OPG Property Professionals podpowiadają co zrobić, aby relokacja firmy odbyła się możliwie jak najpłynniej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Płynna przeprowadzka do nowego biura jest możliwa. Oto kilka cennych rad

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

30 mar 2018 16:03


  • Pozostawienie po sobie porządku po zakończonej pracy to często także konkretny warunek umowy najmu.
  • Przy przeprowadzce trzeba również pamiętać o ponownej rejestracji firmy czy przygotowaniu nowych materiałów marketingowych - zarówno tych papierowych jak i cyfrowych.
  • Planując przeprowadzkę, nie wolno zapomnieć o najcenniejszym zasobie firmy, czyli o pracownikach. Tutaj ogromną rolę odgrywa komunikacja.

Pozostawienie po sobie porządku po zakończonej pracy to nie tylko dobry obyczaj, lecz często także konkretny warunek umowy najmu. Porozumienie pomiędzy najemcą i właścicielem często nakłada bowiem na tego pierwszego obowiązek przywrócenia powierzchni do stanu pierwotnego. Oczywiście ów „stan pierwotny” należy precyzyjnie zdefiniować w momencie podpisywania kontraktu - bez sensu byłoby przecież płacić za modyfikacje wprowadzone na rzecz poprzedniego lokatora. Z punktu widzenia najemcy mądrą praktyką jest zatem prowadzenie rzetelnej dokumentacji wszelkich zmian.

Jak podkreśla Michał Styś, szef OPG Property Professionals, w pewnych przypadkach zakres modyfikacji oraz związane z nimi koszty mogą nie tylko utrudnić, ale wręcz zakwestionować zasadność finansową przeprowadzki.

- Właściciele z reguły wymagają pozbycia się elementów specyficznych lub wykonanych pod bardzo konkretne potrzeby najemcy, na przykład specjalistycznych podziałów przestrzeni, instalacji wentylacyjnych czy elementów obrandowania - wyjaśnia ekspert.

Aby uniknąć kosztownych zobowiązań, przy poszukiwaniach nowego biura warto więc zwrócić uwagę na elastyczność danej powierzchni.

- Dobrą przestrzeń możemy dostosować do liczby członków zespołu czy różnych trybów pracy, które zmieniają się płynnie w czasie, wraz z rozwojem projektów i firmy. Na przykład ograniczając liczbę biurek stałych na rzecz miejsc współdzielonych. Powierzchnie pięter można dzielić wówczas na mniejsze moduły lub łączyć je ze sobą w celu uzyskania otwartej przestrzeni na danej kondygnacji - dodaje szef OPG.

Monika Hryniewicz podpowiada, że z opuszczeniem starego biura nie ma co zwlekać do ostatniej chwili (Fot. OPG Property Professionals) Monika Hryniewicz podpowiada, że z opuszczeniem starego biura nie ma co zwlekać do ostatniej chwili (Fot. OPG Property Professionals)

Zadbaj o sprawną komunikację

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Jaroslaw 2018-04-11 11:13:58

Jak najbardziej płynna przeprowadzka biura jest możliwa. Sam niedawno przenosiłem swoje buro i bez firmy transportowej sam bym sobie nie poradził. Przeprowadzałem sie z firma Wiki z warszawy.