PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pierwszy lepszy benefit nie ma sensu. Lepiej zapytać pracowników

Trwający obecnie na rynku pracy wyścig o pracownika sprawia, że firmy prześcigają się w oferowaniu coraz bardziej wymyślnych dodatków do pensji, które w ich mniemaniu mają przyciągać do przedsiębiorstwa potencjalnych kandydatów. By trafić w sedno z oferowanym benefitem warto - po prostu - zapytać głównych zainteresowanych.

  • Autor: KDS
  • 26 kwi 2019 18:07
Pierwszy lepszy benefit nie ma sensu. Lepiej zapytać pracowników
Karnety sportowe i darmowe ubezpieczenie zdrowotne nie działają już tak zachęcająco dla pracowników, jak jeszcze kilka lat temu (fot. materiały prasowe)
REKLAMA
  • Karnety sportowe i darmowe ubezpieczenie zdrowotne nie działają już tak zachęcająco dla pracowników, jak jeszcze kilka lat temu.
  • W błędzie są jednak firmy, które uważają, że przyciągną do siebie nowych kandydatów za pomocą wymyślnych benefitów. Te bardzo często mijają się z prawdziwymi potrzebami zatrudnionych.
  • Jednak zaoferowanie benefitów, które rzeczywiście trafią w potrzeby pracowników nie jest proste. Pomóc ma w tym projekt "Wspólnie". 

Poznanie rzeczywistych potrzeb pracowników to proces na który składa się wiele istotnych czynników. Najważniejszym z nich jest dbałość nie tylko o kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa, ale też zwykłą „atmosferę” panującą w biurze. Pracownicy na każdym szczeblu powinni mieć poczucie, że stanowią część dużego zespołu i mają realny wpływ na działanie przedsiębiorstwa niezależnie od zajmowanego stanowiska. Tylko wtedy bowiem będą chcieli otwarcie dzielić się swoimi najlepszymi pomysłami na poprawę warunków pracy. Kolejnym ważnym aspektem jest weryfikacja pomysłów.

Czytaj więcej: Oto najbardziej nietypowe benefity dla pracowników

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Każdy z pomysłów zawsze powinien być oceniany pod kątem przydatności dla jak najszerszej grupy pracowników, a także pod kątem możliwości jego implementacji w warunkach przedsiębiorstwa. Taka weryfikacja pozwala też ustalić, jakie dodatki są najbardziej pożądane, aby zrealizować je w pierwszej kolejności - mówi Jarosław Pazgrat, prezes MCX PRO, ambasador programu „Wspólnie”, w ramach którego zatrudnieni sami decydują o tym, jakie dodatkowe świadczenia chcą otrzymywać.

W ramach programu udało się zebrać informacje o tym, jakie są rzeczywiste potrzeby pracowników i stworzyć listę benefitów, które są obecnie dla pracowników najbardziej wartościowe. Oto ich lista:

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Pierwszy lepszy benefit nie ma sensu. Lepiej zapytać pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • poszukująca 2019-05-17 15:24:27

    Jest bardzo dużo badań na temat tego jakich benefitów oczekują Polacy. Co ciekawe firmy od lat wyniki takich badań ignorują. Inna sprawa, że nawet jak firma oferuje benefity, które okresowo można zmieniać to nie szkoli pracowników jak można te zmiany wprowadzać i jak często warto sprawdzać czy dane benefity pracownik wykorzystuje stąd niska satysfakcja pracownika z wykupionych pakietów i duże wydatki firm na rozwiązania, które zmonopolizowały polski rynek. Z jednym warto się zgodzić- pracodawco, zanim coś zrobisz, zapytaj o zdanie pracowników.

  • IMHO 2019-04-26 18:46:12

    Większość pracowników ma w D benefity. Liczy się kasa.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.