PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Oto, czym biura przyszłości kuszą najlepszych pracowników i dlaczego im sie to opłaca

Jak wynika z raportu „Global Cities: The 2016 Report", stymulujące i przyjemne miejsce do pracy to obecnie ważny i korzystny finansowo sposób na przyciągnięcie najzdolniejszych pracowników... i zatrzymanie ich w firmie.

Oto, czym biura przyszłości kuszą najlepszych pracowników i dlaczego im sie to opłaca
W Sydney szef i jego asystentka mają do dyspozycji taki sam metraż biura, ale już w Londynie czy Szanghaju na szefa przypada dwa razy więcej powierzchni niż na jego zespół. /fot. propertynews.pl
REKLAMA

Przedsiębiorstwa coraz częściej wykorzystują swoje siedziby jako narzędzia kontroli o wiele wyższego kosztu działalności, jaką jest utrata pracowników. Szacuje się, że koszt utraty specjalistów i członków wyższej kadry kierowniczej stanowi równowartość 150 proc. ich wynagrodzenia.

W przypadku typowego pracownika biurowego w Londynie, całkowity koszt miejsca pracy, uwzględniając czynsz, miejscowe podatki i opłaty eksploatacyjne, to równowartość 16 tys. dolarów (10.440 funtów) rocznie. Zważywszy, że mediana wynagrodzeń w Londynie wynosi 54 tys. dolarów (35 tys. funtów), to - zakładając powyższą wartość 150 proc. - koszt wymiany pracownika wynosi 81 tys. dolarów (52.574 funtów) i jest pięć razy wyższy od kosztu jego stanowiska pracy.

Większość specjalistów zarabia ponad 54.000 dolarów, przy czym - jak twierdzi agencja rekrutacyjna Michael Page - wynagrodzenie początkującego prawnika zajmującego się prawem handlowym wynosi 91 tys. dolarów (59.278 funtów), co oznacza, że koszt wymiany pracownika wynosi niemal 137 tys. dolarów (89.242 funtów). Korzystając z powyższego przykładu, koszt utraty takiego pracownika wyniósłby dziewięć razy więcej niż koszt jego stanowiska pracy.

Pracownicy oczekują czegoś więcej niż tylko miejsca do pracy

Najnowsze pokolenie pracowników oczekuje, że biuro będzie stymulującym i przyjemnym miejscem do pracy. To nowoczesne biuro, będące jeszcze do niedawna domeną firm z branży nowych technologii i mediów, łączy w sobie powierzchnie wspólne z indywidualnymi miejscami pracy, a także zapewnia udogodnienia mające sprawić, żeby pracownik traktował firmę jak drugi dom. Nowe trendy wytycza Sydney, gdzie już dziś prawie jedna trzecia (28 proc.) wszystkich biur jest zaprojektowana zgodnie z zasadą activity-based working (ABW), polegającej na dzieleniu powierzchni biurowej na strefy przeznaczone do wykonywania konkretnych zadań.

Zasada równości a powierzchnia biurowa na świecie

Autorzy „Global Cities: The 2016 Report” zaznaczają, że choć powierzchnie biurowe na całym świecie są na wagę złota, to w praktyce bywa różnie z jej wykorzystaniem. Autorzy porównują wskaźniki powierzchni biurowej przypadającej na szefa do powierzchni biurowej przeznaczonej dla jego personelu administracyjnego. W Sydney szef i jego asystentka mają do dyspozycji taki sam metraż.

W Londynie i Szanghaju natomiast powyższy wskaźnik wynosi 1,9 : 1, co oznacza, że na szefa przypada dwa razy więcej powierzchni niż na jego zespół. Różnica jest jeszcze wyraźniejsza w Hong Kongu: tam szef ma do dyspozycji aż cztery razy więcej powierzchni niż członkowie jego personelu administracyjnego.

Cały artykuł czytaj na propertynews.pl.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Oto, czym biura przyszłości kuszą najlepszych pracowników i dlaczego im sie to opłaca

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.