PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Oto 7 sposobów na to, by zostać idealnym pracownikiem

• Nikt nie chce pracować z osobą, która nieustannie potrzebuje pomocy i nie potrafi samodzielnie działać.
• Gdy pracownik otrzymuje zadanie do wykonania, powinien ustalić termin na jego wykonanie.
• Zamiast zgłaszać problemy szefowi, lepiej zastanowić się, czy istnieje sposób, by je rozwiązać.

  • Autor:jk
  • 21 sty 2016 10:24
Oto 7 sposobów na to, by zostać idealnym pracownikiem
Pracownicy, którzy są kłótliwi i lubią wdawać się w niepotrzebne dyskusje komplikują życie nie tylko swojemu szefowi, ale przede wszystkim sobie. (Fot. shutterstock)
REKLAMA

Firmy poszukując nowych pracowników koncentrują się nie tylko na praktycznych umiejętnościach kandydatów, ale starają się wybierać tych, którzy dzielą ich wizję rozwoju. Wspólne wartości nie zawsze oznaczają jednak pełną zgodę co do sposobów na ich realizację.

Współpraca nie zawsze układa się idealnie, ale jak podkreśla Michał Środa z GoWork.pl, jest kilka prostych sposobów, by zyskać w oczach przełożonego i ułatwić sobie rozwój własnej ścieżki zawodowej. Jedno jest pewne – pracownicy, którzy są kłótliwi i lubią wdawać się w niepotrzebne dyskusje komplikują życie nie tylko swojemu szefowi, ale przede wszystkim sobie.

Poznaj swojego szefa

Trudno jest współpracować nie rozumiejąc się nawzajem. Zdaniem ekspertów GoWork.pl warto wysilić się, by poznać mechanizmy działania naszego przełożonego – na czym mu najbardziej zależy, według jakich schematów działa, na co zwraca największą uwagę, woli otrzymywać maila z informacjami czy spotkać się w cztery oczy by przedyskutować problem. Jeżeli zrozumiemy, czego dokładnie się od nas oczekuje, łatwiej będzie dostarczyć optymalne rozwiązania.

Bądź świadomy celów

Pracownicy bardzo często mają tyle pracy, że skupiając się na realizacji własnych celów zapominają, że mają być także wsparciem działań swoich przełożonych.

- Planując swoje obowiązki upewnijmy się, że nasza koncepcja wykonania danego zadania nie odbiega od oczekiwań managera – radzi Michał Środa. - Dzięki temu unikniemy ewentualnych poprawek i zaoszczędzimy sobie pracy związanej z koniecznością nanoszenia poprawek. Zyskamy też w oczach przełożonego, jako osoba samodzielna, nie wymagająca ciągłej uwagi i nieustannych wyjaśnień – dodaje.

Żadnych przykrych niespodzianek

- Jeżeli podejrzewamy, że jeden klientów ma zastrzeżenia do firmy lub naszej pracy, pojawiły się problemy zagrażające wykonaniu zadania, nasz przełożony musi wiedzieć jaka jest sytuacja. W innym przypadku, gdy niemiłe wieści do niego dotrą będzie całkowicie zaskoczony, nieprzygotowany do tego by odnieść się do zarzutów – wyjaśnia przedstawiciel GoWork.pl.

Powtarzające się niemiłe zaskoczenia wywołują nie tylko informacyjny chaos, są też powodem frustracji, która z pewnością nie działa na korzyść osoby, która przyczyniła się do jej powstania.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Oto 7 sposobów na to, by zostać idealnym pracownikiem

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.