PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Nowoczesne miejsce pracy: Jak urządzić recepcję biurową?

Jeszcze do niedawna recepcje biurowe przypominały zwykłe poczekalnie dla klientów, wyposażone w stół, ladę, kilka krzeseł czy kanapę. Obecnie, coraz częściej zmieniają nie tylko swój wygląd, ale i funkcję.

  • Autor:jk
  • 24 sty 2018 12:29
Nowoczesne miejsce pracy: Jak urządzić recepcję biurową?
Recepcja to coraz częściej wnętrza ciekawe i intrygujące, na pierwszy rzut oka często nie przypominające tradycyjnej „poczekalni” biurowej (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Recepcje biurowe pełnią nierzadko rolę firmowej strefy relaksu, wyposażonej w sofy i fotele, miejsca, gdzie można swobodnie porozmawiać z klientem, a nawet przestrzeni, w której przeprowadzane są rozmowy rekrutacyjne.
  • Wyposażone w nowoczesne rozwiązania typu smart, odpowiadają na potrzebę elastyczności i swobody w wykonywaniu służbowych zadań, stanowiąc przy tym biznesową wizytówkę firmy.
  • Recepcja przyszłości ma być wielozadaniowa, nowoczesna i zaaranżowana tak, by w pełni oddawać charakter przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim, by jak najlepiej spełniać swoje funkcje.

Rynek pracownika stał się niezaprzeczalnym faktem. Według opublikowanego w styczniu 2018 roku raportu GUS wynika, że stopa bezrobocia w trzecim kwartale roku 2017. wyniosła 6,8 proc., co stanowi obniżenie w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku aż o 1,5 proc.

Ciągły spadek bezrobocia, a także deficyty kadrowe powodują, że firmy z coraz większym zaangażowaniem rywalizują na rynku o najlepszych pracowników, zarówno tych obecnych oraz przyszłych. Liczy się wszystko – od atrakcyjnego wynagrodzenia, pakiet benefitów i odpowiednią organizację pracy, po funkcjonalną przestrzeń biurową czy w końcu wielofunkcyjną strefę recepcji, która często niedoceniana, ma ogromny wpływ na postrzeganie całej organizacji.

Czytaj też: Przestrzeń ma znaczenie. Gorące biurka na topie

- Tworząc projekty aranżacji biura dla naszych klientów zauważyliśmy, że coraz większą wagę przykłada się do recepcji - nie tylko do kwestii wizualnych, ale także do jej funkcjonalności. Dlaczego? Jedno pomieszczenie, może oddać charakter całej firmy i zadecydować o pierwszym wrażeniu, dlatego właściciele biur decydują się na wdrożenie przemyślanej i spójnej z komunikacją firmy – koncepcji aranżacji strefy klienta. Z drugiej strony, stawia się na wielofunkcyjność tego pomieszczenia wyposażając je w sofy i fotele dla gości, a także w strefę do krótkich rozmów i spotkań z klientami czy potencjalnymi kandydatami. Odchodzi się od myślenia o biurze, jako zbiorze kilku pomieszczeń na rzecz stref dedykowanych różnym zadaniom. W ten sposób możemy w pełni wykorzystać potencjał biura, w tym niedocenianej recepcji - mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu oraz członek zarządu firmy Mikomax Smart Office.

Recepcja to coraz częściej wnętrza ciekawe i intrygujące, na pierwszy rzut oka często nie przypominające tradycyjnej „poczekalni” biurowej. Odchodzimy od czasów, kiedy recepcje aranżowane były w taki sam sposób. Strefa klienta ma zaskakiwać oryginalnością, wywierać pozytywne wrażenie na gościach i przede wszystkim, odzwierciedlać charakter przedsiębiorstwa.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Nowoczesne miejsce pracy: Jak urządzić recepcję biurową?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Katarzyna z Arbiton 2019-07-28 23:06:39

    Kiedyś standardem w różnego rodzaju recepcjach były wykładziny pcv, ewentualnie średnich walorów wizualnych wykładziny dywanowe które nie przydawały wnętrzom uroku. Na szczęście, w obecnych czasach wybór rozwiązań jest znacznie większy. W reprezentacyjnych miejscach dobrze sprawdzą się panele winylowe, które wiernie imitują naturalne drewno lub kamień. Prezentują się bardzo szlachetnie, a jednocześnie są trwałe i wytrzymałe dzięki rdzeniowi mineralnemu (Arbiton HD Mineral Core). Co ważne, są w pełni wodoodporne, antypoślizgowe i bardzo łatwo utrzymać je w czystości.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.