PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Nowoczesne biuro, pokolenie Y: Firmy chcą się wyróżniać

• Najnowszy raport "How Millennials live, work and play" dowodzi, że blisko 70 proc. młodych pracowników jest skłonna zamienić inne, atrakcyjne korzyści proponowane przez pracodawcę, na rzecz lepszej przestrzeni do pracy.
• Badania pokazują, że lubimy się wyróżniać i chcemy pracować w biurach, które nas inspirują i motywują do działania

  • Autor: jk
  • 13 gru 2016 14:52
Nowoczesne biuro, pokolenie Y: Firmy chcą się wyróżniać
Firmy coraz większą uwagę przywiązują do tworzenia przestrzeni innych – bardziej kreatywnych, ciekawych, designerskich, a nawet zabawnych. (Biuro Google w Wielkiej Brytanii, fot. Penson)
REKLAMA

Gensler UK Workforce Survey 2016 udowadnia, że wśród kluczowych potrzeb pracowników jest między innymi odpowiednia aranżacja biura. Jedna czwarta respondentów przyznaje, że obecny design ich miejsc pracy jest zwyczajnie mało ciekawy i nie wspiera efektywności. Tymczasem ponad połowa badanych menedżerów pracowałaby wydajniej w przestrzeniach lepiej zorganizowanych i bardziej przyjemnych.

Renesans przeżywają teraz biura informal, tj. miejsca, gdzie wygląd, kultura organizacyjna, zachowanie, a nawet ubiór, są mniej formalne niż do tej pory. Wraz z umacnianiem się na rynku pokolenia Y i wejściem generacji Z, zmienia się podejście pracodawców do sztywnych reguł funkcjonowania biura. Dla przykładu ponad połowa menedżerów wybiera styl casual częściej niż pięć lat temu, a jedna trzecia przyznaje, że chciałaby czuć się w pracy mniej oficjalnie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Takie odczucia nie dotyczą wyłącznie wyglądu. Obserwujemy, że projektowanie przestrzeni biurowych na całym świecie ewoluuje. Po latach funkcjonowania open space’ów traktowanych po prostu jako otwarte sale do pracy wspólnej, przyszedł czas na zmiany dyktowane przede wszystkim potrzebom pracowników. Ci, oprócz wydzielenia stref do działania w skupieniu, szybkich spotkań i lepszej akustyki, oczekują personalizacji biura, aranżacji przestrzeni tak, by była przyjazna, funkcjonalna, ale też interesująca. Chcą się utożsamiać z firmą, która się wyróżnia. Pracodawcy zaczynają to zjawisko dostrzegać. Co najważniejsze rozumieją, że by sprostać oczekiwaniom pracowników i klientów nie jest potrzebna rewolucja - mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

Niestandardowe biura

Projekt How Millennials live, work and play wskazuje, że dla 78 proc. badanych jakość i warunki miejsca pracy są ważne, a 69 proc. zamieniłoby nawet inne korzyści proponowane przez pracodawcę tylko po to, by mieć lepszą przestrzeń do pracy. 33 proc. osób woli biuro, które pozwala na dobrą współpracę z zespołem.

- Należy pamiętać, że igreki mają zupełnie inne podejście i oczekiwania w stosunku do pracodawców niż poprzednie pokolenia. To indywidualiści. Mają wysokie poczucie własnej wartości, ale też estetyki. Ponadto lubią się wyróżniać. Ankieta przeprowadzona przez brytyjską firmę Pod Space[2] potwierdza, że aranżacja biura i oryginalny design jest coraz bardziej istotnym czynnikiem wyboru i zadowolenia z miejsca pracy - przekonuje Zuzanna Mikołajczyk.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowoczesne biuro, pokolenie Y: Firmy chcą się wyróżniać

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.