PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Nie ma cię na Facebooku, nie istniejesz. To stwierdzenie sprawdza się też w biznesie

W czasach, kiedy ponad 92 proc. społeczeństwa ma dostęp do internetu, a 72 proc. jest obecnych w mediach społecznościowych, prowadzenie biznesu na zasadzie "co to za problem wrzucić post" nie jest najrozsądniejszym podejściem. Instagram, Facebook, Twitter czy LinkedIn stały się standardowym miejscem do rozwijania firm. O to, jak prowadzić firmowy fanpage, by przynosił on jak najwięcej korzyści, zapytaliśmy RocketJobs.pl, jobboard, którego adminkę zna każdy, kto szuka pracy.

Nie ma cię na Facebooku, nie istniejesz. To stwierdzenie sprawdza się też w biznesie
Media społecznościowe przydają się na wielu płaszczyznach prowadzenia biznesu. (fot. Unsplash/Adem AY)
REKLAMA
  • Portal z ogłoszeniami o pracę RocketJobs.pl jest niekwestionowanym liderem w branży, jeśli chodzi o zaangażowanie użytkowników w social mediach.
  • Fanpage marki na Facebooku od kilku miesięcy plasuje się na podium w rankingach Sotrendera wśród serwisów branżowych pod względem interakcji. A ich facebookowa adminka podbija serca internautów rozbawiającymi do łez  memami.
  • W rozmowie z PulsHR.pl eksperci z RocketJobs.pl opowiedzieli, dlaczego warto prowadzić fanpage firmy w mediach społecznościowych, czy konieczne jest w tym celu wyłożenie kasy oraz o czym pamiętać przy tworzeniu angażujących postów.

Na początek kilka liczb, które oddadzą skalę zjawiska, z jakim mamy do czynienia. Z raportu “Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2021 roku”, który cyklicznie przygotowuje Główny Urząd Statystyczny, wynika, że w ubiegłym roku aż 92,4 proc. gospodarstw domowych w Polsce miało dostęp do internetu. Było to o 2 proc. więcej, niż rok wcześniej.

Rośnie też liczba osób, które korzystają z mediów społecznościowych. Na bieżąco statystyki w tym zakresie śledzi firma Hootsuite. W ciągu roku z 68,5 proc. do 72 proc. zwiększył się odsetek Polaków, którzy korzystają z popularnych portali społecznościowych. Oznacza to, że obecnie konta w co najmniej jednym z portali ma 27 milionów Polaków. W ciągu ostatniego roku przybyło tam 1,3 mln użytkowników. Przeciętny polski internauta w wieku 16-64 lata spędza w sieci średnio 6 godzin i 39 minut na dobę. To prawie jedna trzecia z całego dnia.

Dopiero znając te liczby warto zadać sobie pytanie, czy w XXI wieku firma może funkcjonować, nie mając swojego konta na Facebooku, LinkedIn, Instagramie czy Twitterze. Odpowiedź na nie jest oczywista.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (9)

Do artykułu: Nie ma cię na Facebooku, nie istniejesz. To stwierdzenie sprawdza się też w biznesie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Roiseg 2022-10-11 07:13:49

    ...inwigilacja...inwigilacja...inwigilacja...i co się za tym kryje autorko?

  • Miłosz 2022-10-10 21:04:20

    Dlaczego w książce Biznes 21 wieku autor o tym nic nie pisał ? Może CIA nie pozwoliło. Co Klewkami na Warmii i Mazurach. Co 100 mln o Wałęsy.

  • Jędruś 2022-10-10 20:54:55

    Bzdura ! W fejsowskiej wywiadowni mam już od lat sfejkowane konto, które bardzo sporadycznie używam i tylko wtedy, gdy nie da się inaczej czegoś sprawdzić. To samo na innych portalach...

  • Jedruś 2022-10-10 20:50:30

    W tej wywiadowni mam zfejkowane konto tylko po to, żeby sporadycznie coś zobaczyć, jak już nie da się inaczej...

  • Zygmunt 2022-10-10 15:08:19

    Facebook ogłupia i uzależnia.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA