PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Na portalu społecznościowym zamiast w pracy. Szef zachęca i płaci

Mogą wygrać bilety, upominki, a nawet piwo. Mogą także skrytykować szefa. Oto, co dzieje się na portalach społecznościowych zakładanych dla pracowników firm. Czy dlatego pracodawcy wolą z nich rezygnować?

Na portalu społecznościowym zamiast w pracy. Szef zachęca i płaci
REKLAMA

Kawa, przegląd prasy i wizyta na Facebooku. Czy tak wygląda początek pracy przeciętnego Polaka? Niektóre firmy wolą, by zamiast tego pracownicy zaglądali na wewnętrzny portal społecznościowy.

Na takie rozwiązanie jako jedna z pierwszych w kraju kilka lat temu zdecydowała się Kompania Piwowarska, która uruchomiła serwis Malepiwo.net. Portal powstał z inicjatywy pracowników, bo taką potrzebę zgłosili oni podczas badania opinii pracowniczej.

Czytaj też: Rekrutacja w sieci HR-owców nie cieszy

– Małe Piwo to zupełnie inne narzędzie niż mailing, intranet czy magazyn wewnętrzny. To portal nieformalny, społecznościowy (ma ok. 2 tys. użytkowników, a dziennie odwiedza go ok. 200 osób – przyp. red.). Zamieszczamy na nim artykuły na temat piwa, wiadomości z firmy, ciekawostki - wyjaśnia Wojtek Mrugalski, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej. – Użytkownicy serwisu zakładają swój profil, mogą nawiązywać znajomości, zamieszczać posty i zdjęcia, a także tworzyć wydarzenia i zapraszać na nie innych pracowników – dodaje.

Na podobne rozwiązanie zdecydowało się także kierownictwo ING Banku Śląskiego, którego pracownicy wirtualnie mogą komunikować się ze sobą za sprawą portalu społecznościowego ING Cafe.

– Wpływa to na wymianę wiedzy i doświadczeń wśród pracowników. Poza tym, ma pozytywny wpływ na integrację i wzmacnia kulturę organizacyjną w firmie. Daje pracownikom możliwości realnego wpływu na pracę w organizacji - na jej cele i strategię (chodzi o aplikację „skrzynka pomysłów", gdzie pracownicy mogą zgłaszać swoje pomysły albo proponować usprawnienia) – uważa Sylwia Tomanek, specjalista ds. komunikacji w ING Banku Śląskim.

Czytaj też: Prezesi unikają mediów społecznościowych. Czy słusznie?

Również pracownicy sieci sklepów Auchan mogą korzystać z portalu MyAuchan, gdzie obowiązuje nieformalna atmosfera, a wszyscy użytkownicy komunikują się na „Ty”. Firmy podkreślają bowiem, że portale społecznościowe stworzyły nie po to, by kontrolować pracowników.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Na portalu społecznościowym zamiast w pracy. Szef zachęca i płaci

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.