Miejsce pracy przyjazne pracownikowi. Oto jak może wyglądać biuro

Odpowiednie warunki pracy to w dzisiejszych czasach podstawa - dopasowane oświetlenie, wygodne krzesło i biurko, kuchnia gdzie można zaparzyć kawę i herbatę to elementy oczywiste. Ale czy to wystarczy? Czy dziś nie oczekujemy czegoś więcej? Na szczęście coraz więcej firm dostrzega, jak ważne jest dobrze zaprojektowane biuro, co więcej - coraz więcej z nich to właśnie biurem „wabi” swoich pracowników.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Miejsce pracy przyjazne pracownikowi. Oto jak może wyglądać biuro

PODZIEL SIĘ


Autor: pt

10 lip 2018 9:15


  • Biuro to wizytówka firmy, jednak dziś niekoniecznie jest wizytówką skierowaną tylko na zewnątrz.
  • Ważnym klientem stał się tzw. „klient wewnętrzny” czyli pracownik.
  • Istnieją empiryczne dowody, które pokazują, że im bardziej ludzie czują się „włączeni” w design i układ przestrzeni pracy, tym lepiej.

Badanie przeprowadzone przez Uniwersytet w Exeter pod kierownictwem dr. Craiga Knighta wykazało jednoznacznie, że im większa kontrola pracowników nad przestrzenią biurową, tym bardziej są oni szczęśliwi i zmotywowani w pracy. Odczuwają większy fizyczny komfort, bardziej identyfikują się z pracodawcą i ogólnie mają bardziej pozytywne nastawienie do pracy.

Pracownicy stali się obecnie klientami, o których czas zabiegają firmy. Są coraz bardziej wymagający i oczekują wyższych standardów. Jednak ich wymagania są różne. Dla wielu osób idealnym rozwiązaniem jest nadal dotychczas popularny model biura scentralizowanego, gdzie wszystko ma swój ściśle określony porządek.

Dla innych jest to bardziej przestrzeń społeczna, w której ludzie gromadzą się na nieformalnych spotkaniach, aby podzielić się pomysłami, a następnie ją opuścić. Dlatego tak ważne jest nie tylko dopasowanie biura do wymogów marki, ale przede wszystkim do preferencji jej pracowników i ich stylu pracy. Współczesne biuro zamiast być miejscem, gdzie ludzie muszą iść, stało się miejscem, które wybierają, aby do niego iść.

Jak ujął to jeden ze starszych projektantów Wework, Jeremiah Britton, w wywiadzie dla magazynu Creator: „Masz poczucie, że rzeczywiście pomagasz ludziom czerpać przyjemność z codziennego przychodzenia do pracy”.

Design, a zwłaszcza design siedziby firmy i jej wyposażenia, odgrywa kluczową rolę w przekazywaniu wartości firmy i marki jej klientom, pracownikom i partnerom biznesowym. Nie sposób dążyć do pozytywnej zmiany bez dostosowania fizycznej przestrzeni do wartości, z którymi utożsamia się marka. Biuro powinno odzwierciedlać charakter, wartości i DNA firmy. Ważne, by architektura korespondowała z atmosferą firmy.

Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Uniwersytet w Exeter: osoby z "wzbogaconych przestrzeni" (rośliny, zdjęcia etc) były o 17 proc. wydajniejsze niż te w "przestrzeniach minimalistycznych" (nagie i funkcjonalne). Pracownicy z „przestrzeni autonomicznych”, gdzie sami mogli zaprojektować swoje miejsce pracy, byli aż o 32 proc. bardziej wydajni. Dlatego też tak ważne jest odpowiednie, indywidualne podejście do każdej realizacji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.