PARTNER PORTALU partner portalu

MediaCom, Citi Service Center: Desk-sharing zyskuje na popularności

Byliśmy przekonani, a teraz to widzimy, że nowa koncepcja otoczenia i przestrzeń pozytywnie wpływa na wiele aspektów naszej pracy - od lepszego samopoczucia pracowników i większej efektywności pracy, integrację między działami, lepszy przepływ dokumentów, po wybranie miejsca pracy w bardziej ciepłym lub chłodnym miejscu - ocenia Anna Frasunkiewicz, HR director w MediaCom Warszawa.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

MediaCom, Citi Service Center: Desk-sharing zyskuje na popularności

  • Zmienia się podejście pracowników do miejsca pracy.
  • Coraz więcej osób - zwłaszcza z młodszych pokoleń - chce większej elastyczności.
  • Właśnie dlatego firmy sięgają po desk sharing, czyli gorące biurka.
  • Pracownik, który przychodzi do pracy, zajmuje biurko, które jest w danej chwili wolne.

Według badania „Praca zdalna jestem na TAK” zrealizowanego przez Instytut Kantar Public, ponad połowa (57 proc.) zatrudnionych rodaków chciałaby pracować zdalnie, zaś aż 81 proc. samodzielnie decydować o czasie swojej pracy. Trend ten jest coraz bardziej zauważalny. Szczególnie widać to w biurach, które powoli pustoszeją.

Czytaj też: Praca zdalna, elastyczny czas i efektywność. ROWE daje wszystko, dlaczego nie jest powszechne?

Przykładowo w ubiegłym roku Automattic – firma, która stworzyła WordPressa  (system zarządzania treścią zaprojektowany głównie do obsługi blogów) – zapowiedziała zamknięcie swojego nowoczesnego biura, bo nikt się w nim nie pojawiał. Na powierzchni 1400 metrów kwadratowych regularnie przebywało ok. pięciu osób, wszyscy inni pracowali zdalnie.

Współdzielona przestrzeń w MediaCom Warszawa

Zmianę w podejściu do pracy zauważamy również na polskim rynku. Dom mediowy MediaCom Warszawa przeprowadził wraz z Work Place badania, według których okazało się, że aż 30 proc. stanowisk pracy nie było w pełni wykorzystywanych w ciągu dnia. Ponad połowa aktywności zespołów odbywa się poza biurkiem – na spotkaniach formalnych i nieformalnych, rozmowach telefonicznych, telekonferencjach lub na spotkaniach poza biurem. Właśnie dlatego agencja MediaCom postawiła na space-sharing. Pracownik pojawiający się w firmie zajmuje miejsce w strefie, która jest przypisana do jego działu lub zespołu. Obecnie biurek jest o 15 proc. mniej niż pracowników.

Biuro MediaCom (Fot. A. Grzesik/mat. pras.) Biuro MediaCom (Fot. A. Grzesik/mat. pras.)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

8 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Khorsj 2018-07-18 18:59:28

ceny paliwa rosna przez trumpa, ale orlen zaraz wprowadzi wszedzie ladowarki dla aut elektrycznych i bedzie mozna to olac

Krzysiek 2018-07-18 18:57:26

przeciez to, ze paliwo jest droższe to nie jest wina oplaty emisyjnej, bo te akurat placa wielkie korporacje paliwowe tylko żydów co namowili trumpa do ataku na Iran

bbb 2018-07-18 18:52:59

zydzi znowy zrobili nam podwyzke cen benzyny

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.