PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Lojalność wobec pracodawcy się opłaca? Przepytali 57,7 tys. osób!

Polacy są lojalni wobec swoich pracodawców. Największa grupa, bo aż 43,4 proc. uważa, że idealny czas pracy w jednej firmie to od 3 do 5 lat – wynika z sondażu PensjoMetr.pl od Monster Polska. Badanie Monster Polska zostało wykonane w 12 krajach za pośrednictwem lokalnych portali wynagrodzeń. Łącznie wzięło w nim udział 57,7 tys. respondentów.

  • Autor:jk
  • 18 kwi 2018 12:53
Lojalność wobec pracodawcy się opłaca? Przepytali 57,7 tys. osób!
33,1 proc. osób uważa, że nowi pracownicy osiągają podobne korzyści i warunki zatrudnienia. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Polscy pracownicy są podzieleni. Zdaniem 48,6 proc. lojalność przekłada się na finansowe i pozafinansowe korzyści.
  • Pozostali nie mają zdania lub uważają, że nowi pracownicy otrzymują podobne warunki.

Polacy są lojalni wobec swoich pracodawców. Największa grupa, bo aż 43,4 proc. uważa, że idealny czas pracy w jednej firmie to od 3 do 5 lat – wynika z sondażu PensjoMetr.pl od Monster Polska.

Z sondy na polskim rynku pracy wynika także, że 22,5 proc. uważa, że dobrze jest związać się z firmą na 6-9 lat, 12,5 proc. – za najbardziej odpowiedni okres pracy uznaje 15 lat. Okres od 10 do 15 lat wskazało 11,7 proc. ankietowanych.

Stosunkowo niewiele osób odpowiedziało, że warto pracować u jednego pracodawcy krócej niż rok – uznało tak zaledwie 1,7 proc. badanych, a między 1-2 lata – 8,2 proc. 

Lojalność wciąż za mało premiowana

Duża część respondentów uważa, że bycie lojalnym wobec pracodawcy owocuje korzyściami finansowymi lub niefinansowymi – odpowiedziało tak adekwatnie 27,9 proc. i 20,7 proc. Polaków. Z drugiej strony 33,1 proc. uważa, że nowi pracownicy osiągają podobne korzyści i warunki zatrudnienia. A 18,4 proc. nie ma zdania. 

Z sondażu wynika, że 68,4 proc. miało od jednego do trzech pracodawców. Z kolei powyżej dziesięciu tylko 1,7 proc.

- Badanie pokazuje, że Polacy starają się zdobywać doświadczenie, ale jednocześnie są konsekwentni w swoich wyborach. Nie są skoczkami, ale też nie wiążą się z jednym pracodawcą na kilkanaście lat. Lojalność oznacza kilka lat pracy. Odpowiedzi ankietowanych wskazują wyraźnie, że firmy mają jeszcze wiele do zrobienia w kwestii doceniania lojalnych pracowników – mówi Aleksandra Pocheć z MonsterPolska.pl.  

Najbardziej lojalni są Finowie

Wśród krajów, w których przeprowadzono badanie, najbardziej lojalnymi pracownikami, którzy pracowali dla obecnego pracodawcy przez ponad 5 lat, okazali się Finowie – 72,8 proc. i Słoweńcy – 70,2 proc. Dla porównania w Polsce tacy pracownicy stanowili 46,7 proc. badanych. Najniższy odsetek takich osób jest Serbii i wynosi 34,3 proc.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lojalność wobec pracodawcy się opłaca? Przepytali 57,7 tys. osób!

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.