Serwisy LinkedIn i Spotify podjęły współpracę w celu stworzenia raportu o tym, jakiej muzyki słuchają pracownicy w Wielkiej Brytanii. Według ich badań Ed Sheeran jest "najbardziej odpowiednim" artystą do słuchania podczas pracy, a Eminem najmniej.

• Jak twierdzą LinkedIn i Spotify, które podjęły się współpracy przy badaniach, mają one na celu ujawnienie zwyczajów muzycznych pracowników z Wielkiej Brytanii.
• Muzyka jest bowiem ich zdaniem jednym z kluczowych czynników wywierających wpływ na markę osobistą profesjonalistów.
• Pracownicy sektora handlowego najczęściej słuchają w pracy muzyki country, a rekruterzy - metalu (15 proc. badanych).
Ed Sheeran jest według badań "najbardziej odpowiednim artystą popularnym" do słuchania w miejscu pracy (42 proc. badanych), bijąc na głowę Coldplay (28 proc.) i Bruno Mars (19 proc.). Na przeciwnym biegunie znalazł się Eminem, którego określono jako "najmniej nadającego się" do tego celu. 73 proc. brytyjskich pracowników uważa, że muzyka w pracy pozwala im zachować bądź zwiększyć wydajność w wykonywaniu zadań.
Pracownicy sektora handlowego najczęściej słuchają w pracy muzyki country, a rekruterzy - metalu (15 proc. badanych).
61 proc. badanych twierdzi, że muzyka w pracy pozwala im zachować wysoki poziom motywacji, a także uspokoić się w stresowych sytuacjach (41 proc.) i wzmocnić kreatywność (34 proc.). Muzyka pomaga pracownikom tłumić również odgłosy w tle, w tym - swoich kolegów (17 proc. badanych).
Ekspert kariery w LinkedIn, Darain Faraz, komentuje badania, mówiąc, że "partnerstwo ze Spotify ma na celu przede wszystkim ujawnienie, co pracownicy myślą o słuchaniu muzyki w miejscu pracy. To, jak się zachowujemy w pracy, ma ogromną rolę w rozwoju naszej marki osobistej, dlatego ważne jest, aby pamiętać, co chcemy zakomunikować innym, których tam spotykamy - nieważne, czy komunikujemy to online, czy też offline".
Jak dodaje, "słuchanie muzyki może mieć pozytywny wpływ na naszą produktywność, kreatywność i poziom motywacji - warto się jednak upewnić w rozmowie z kolegami, że wolno nam puszczać Eminema w poniedziałek rano i że nie będzie to nikomu przeszkadzało".
Gusta muzyczne
Wspólne badania LinkedIn i Spotify ujawniły też, że gusta muzyczne mogą dzielić ludzi w miejscu pracy i potencjalnie mogą wywierać negatywny wpływ na markę osobistą osób zatrudnionych, zwłaszcza w przypadkach, gdy zdania różnicujące nie są komunikowane w odpowiedni sposób.

KOMENTARZE (0)