LinkedIn wspólnie ze Spotify tworzy ranking muzyki słuchanej podczas pracy

Serwisy LinkedIn i Spotify podjęły współpracę w celu stworzenia raportu o tym, jakiej muzyki słuchają pracownicy w Wielkiej Brytanii. Według ich badań Ed Sheeran jest "najbardziej odpowiednim" artystą do słuchania podczas pracy, a Eminem najmniej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

LinkedIn wspólnie ze Spotify tworzy ranking muzyki słuchanej podczas pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: pt/pap

9 wrz 2017 10:47


• Jak twierdzą LinkedIn i Spotify, które podjęły się współpracy przy badaniach, mają one na celu ujawnienie zwyczajów muzycznych pracowników z Wielkiej Brytanii.

• Muzyka jest bowiem ich zdaniem jednym z kluczowych czynników wywierających wpływ na markę osobistą profesjonalistów.

• Pracownicy sektora handlowego najczęściej słuchają w pracy muzyki country, a rekruterzy - metalu (15 proc. badanych).

Ed Sheeran jest według badań "najbardziej odpowiednim artystą popularnym" do słuchania w miejscu pracy (42 proc. badanych), bijąc na głowę Coldplay (28 proc.) i Bruno Mars (19 proc.). Na przeciwnym biegunie znalazł się Eminem, którego określono jako "najmniej nadającego się" do tego celu. 73 proc. brytyjskich pracowników uważa, że muzyka w pracy pozwala im zachować bądź zwiększyć wydajność w wykonywaniu zadań.

Pracownicy sektora handlowego najczęściej słuchają w pracy muzyki country, a rekruterzy - metalu (15 proc. badanych).

61 proc. badanych twierdzi, że muzyka w pracy pozwala im zachować wysoki poziom motywacji, a także uspokoić się w stresowych sytuacjach (41 proc.) i wzmocnić kreatywność (34 proc.). Muzyka pomaga pracownikom tłumić również odgłosy w tle, w tym - swoich kolegów (17 proc. badanych).

Ekspert kariery w LinkedIn, Darain Faraz, komentuje badania, mówiąc, że "partnerstwo ze Spotify ma na celu przede wszystkim ujawnienie, co pracownicy myślą o słuchaniu muzyki w miejscu pracy. To, jak się zachowujemy w pracy, ma ogromną rolę w rozwoju naszej marki osobistej, dlatego ważne jest, aby pamiętać, co chcemy zakomunikować innym, których tam spotykamy - nieważne, czy komunikujemy to online, czy też offline".

Jak dodaje, "słuchanie muzyki może mieć pozytywny wpływ na naszą produktywność, kreatywność i poziom motywacji - warto się jednak upewnić w rozmowie z kolegami, że wolno nam puszczać Eminema w poniedziałek rano i że nie będzie to nikomu przeszkadzało".

Gusta muzyczne

Wspólne badania LinkedIn i Spotify ujawniły też, że gusta muzyczne mogą dzielić ludzi w miejscu pracy i potencjalnie mogą wywierać negatywny wpływ na markę osobistą osób zatrudnionych, zwłaszcza w przypadkach, gdy zdania różnicujące nie są komunikowane w odpowiedni sposób.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.