Lidl chce, by jego pracownicy mogli zdobywa doświadczenie nie tylko w placówkach w kraju, gdzie mieszkają, ale również na świecie. Dlatego oferuje im trzy ścieżki rozwoju w swoich międzynarodowych strukturach. - Nie wiem, czy byłbym tu, gdzie jestem, nie wyjeżdżając na wymianę międzynarodową - przyznaje Jakub Ostrowski, kierownik ds. rekrutacji i employer brandingu, który wyjechał do pracy w Niemczech.

- Sklepy sieci Lidl funkcjonują w 30 krajach. Firma swoją obecność na tak wielu rynkach wykorzystuje na rozwój i zdobywanie międzynarodowego doświadczenia dla pracowników.
- Ci mogą skorzystać z trzech różnych opcji wyjazdu do pracy do zagranicznego oddziału sieci.
- To było naprawdę wartościowe półtora roku. A po powrocie awansowałam! - opowiada Izabela Sikora, kierownik ds. marketingu w Lidl Polska.
- Wymiana międzynarodowa daje możliwość spojrzenia na firmę z szerszej perspektywy. To także szansa na zdobycie umiejętności współpracy między krajami. Dzięki programom międzynarodowym, które oferujemy, pracownicy poznają specyfikę innego kraju, realizują konkretne zadania, dzielą się wiedzą, a także uczą się nie tylko języka, ale również pracy w międzynarodowym środowisku. Firma natomiast zyskuje doświadczonych ekspertów i managerów, którzy po powrocie przejmują szersze odpowiedzialności - komentuje Marta Florczak, członek zarządu ds. personalnych Lidl Polska.
Firma proponuje pracownikom trzy ścieżki takiego rozwoju. Jedna z możliwości to tzw. „International Job Rotation”. Polega on na tym, że w czasie 18 miesięcy pobytu za granicą pracownik przez pierwsze 3 miesiące pogłębia umiejętności językowe, a następnie podejmuje pracę na docelowym stanowisku, aby zdobyć doświadczenie międzynarodowe.
- W 2019 roku otrzymałam możliwość wyjazdu w ramach International Job Rotation. Niemcy były moim naturalnym wyborem – ukończyłam studia na kierunku filologia germańska, więc język niemiecki i Niemcy zawsze były mi bliskie. W ramach wymiany, tak jak tutaj, pracowałam z agencjami reklamowymi oraz mediowymi, ale w obcym języku. Poznałam wspaniałych ludzi, zdobyłam większe doświadczenie i podszlifowałam język. To było naprawdę wartościowe półtora roku. A po powrocie awansowałam! - tak swoje doświadczenia z wymianą międzynarodową komentuje Izabela Sikora, kierownik ds. marketingu w Lidl Polska.


KOMENTARZE (0)