PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Lidl promuje równość płacową kobiet i mężczyzn

Kobiety na polskim rynku są wynagradzane średnio o 7 proc. mniej niż mężczyźni, chociaż piastują porównywalne stanowiska – wynika z badania firmy doradczej Korn Ferry w ramach 3 edycji „Lidl Fair Pay”.

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 7 mar 2022 17:59
Lidl promuje równość płacową kobiet i mężczyzn
Od tego roku sieć Lid Polska rozszerzyła współpracę z UN GCNP, przystępując do Programu „Standard Etyki w Polsce” (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Lidl Polska rozpoczyna 4. edycja konkursu „Lidl Fair Pay”.
  • Przyjmowanie zgłoszeń wystartuje 8 marca, czyli w Dzień Kobiet.
  • Dyskusja na ten temat nadal jest potrzebna, bowiem, jak pokazują wyniki badań, kobiety za tę samą pracę zarabiają średnio o 7 proc. mniej od mężczyzn.

Lidl wspiera ideę fair pay, dlatego w 2019 r. sieć stworzył konkurs „Lidl Fair Pay”. Nagroda docenia przedsiębiorstwa wyznaczające wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej. Najnowsza edycja wyratuje 8 marca 2022, czyli w Dzień Kobiet.

Konkurs skierowany jest do firm z sektora FMCG, farmaceutycznego, ubezpieczeń oraz IT, zatrudniających do 1500 osób, których polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami jest najbardziej wyrównana. Zgłoszenia przyjmowane będą od 8 marca do końca czerwca 2022 roku.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zwycięzca konkursu zostanie ogłoszony podczas ceremonii wręczenia nagród w trakcie kongresu European Circular Retail Congress 2022. W ten sposób sieć zachęca inne podmioty na rynku do zmian.

Lidl daje przykład

Zespół Lidl Polska liczy obecnie ponad 25 000 pracowników. Natomiast 70 proc.  kierowników średniego szczebla oraz m.in. menedżerów sklepów stanowią kobiety, dlatego idea fair pay jest sieci szczególnie bliska. W Lidl Polska wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od płci, wieku i innych subiektywnych przesłanek. Decydują wyłącznie kompetencje.

W 2020 r. firma podpisała UN Women’s Empowerment Principles (WEPs). To wspólna inicjatywa UN Women i UN Global Compact, która koncentruje się w szczególności na wspieraniu i wzmacnianiu pozycji kobiet.

Od tego roku sieć rozszerzyła współpracę z UN GCNP, przystępując do Programu „Standard Etyki w Polsce”. Współpraca będzie polegać m.in. na działaniach edukacyjnych i cyklu spotkań oraz konferencji, zaczynając 8 marca od wydarzenia Ring the bell for gender equality.

- Współpraca z Lidl Polska oraz przystąpienie firmy do Programu Business & Human Rights to dla nas ważny krok naprzód. Każdy nowy uczestnik, w tym firma o takim zasięgu jak Lidl, to dla nas kolejna szansa na powielanie idei równości płac i roli kobiet w biznesie oraz wzmacnianie przekazu naszych działań – mówi Anna Potocka-Domin, Dyrektorka Programu Business & Human Rights, United Nations Global Compact Poland.

Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku nagrodę główną zdobyła firma z sektora leków OTC - Perrigo Poland. Wyróżnione przez organizatorów zostały również firmy - Animex Food (producent mięsa) oraz Polipak (producent worków, folii i rękawów foliowych).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lidl promuje równość płacową kobiet i mężczyzn

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.