PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Lidl podpisał Kartę Różnorodności

  • KDS
  • 15 wrz 2022 12:14

Lidl Polska podpisał Kartę Różnorodności, która zobowiązuje pracodawców do dzielenia się dobrymi praktykami w zakresie polityki równego traktowania oraz zarządzania różnorodnością.

Lidl podpisał Kartę Różnorodności
Lidl zatrudnia w Polsce ponad 25 tys. osób (fot. Unsplash/ K. Mitch Hodge)
REKLAMA
  • Lidl Polska podpisał Kratę Różnorodności i dołączył do grona 282 firm, które zdecydowały się na podobny krok.
  • Firmie nie są obce działania odpowiedzialne społecznie. M.in. od kilu lat prowadzi konkurs  „Lidl Fair Pay”, w którym zwraca uwagę na likwidację luki płacowej.
  • - Stając się sygnatariuszem Karty, zobowiązujemy się do (...) podejmowania kolejnych działań na rzecz równego traktowania i upowszechniania zarządzania różnorodnością – mówi Aleksandra Robaszkiewicz z Lidla.

Jako firma społecznie odpowiedzialna Lidl Polska od lat prowadzi działania w obszarze różnorodności. Poza polityką równości płacowej bez względu na płeć, firma angażuje się w inicjatywy wspierające i wzmacniające pozycję kobiet. W tym celu sieć podpisała m.in. UN Women’s Empowerment Principles (WEPs) oraz rozszerzyła współpracę z UNGC, przystępując do programu „Standard Etyki w Polsce”. Jego częścią było m.in. wystąpienie w roli eksperta na konferencji „Ring the bell for Gender Equality”.

Przy budowaniu zespołu sieć kieruje się zasadą „fair pay”. Obecnie firma zatrudnia w Polsce ponad 25 tys. osób. Wszyscy pracownicy otrzymują jednakowe wynagrodzenia na tych samych stanowiskach, a kobiety stanowią 70 proc. kierowników średniego szczebla oraz menedżerów sklepów.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj więcej: Kolejna polska firma dołącza do grona sygnatariuszy Karty Różnorodności

W 2019 roku Lidl rozpoczął konkurs „Lidl Fair Pay”, który ma na celu nagradzanie przedsiębiorstw wyznaczających wysokie standardy w zakresie płacowym na polskim rynku. Firma organizuje też wewnętrze szkolenia różnorodności i stawia na szanujący i akceptujący tę różnorodność język, zarówno w komunikacji wewnętrznej, jak i w ogłoszeniach o pracę.

W Lidlu pojawią się ambasadorzy różnorodności 

Podpisanie Karty Różnorodności, to krok do realizacji kolejnych działań. Sieć planuje podjęcie współpracy z fundacją promującą różnorodność, a także przeprowadzenie warsztatów i webinarów z komunikacji inkluzywnej skierowanych do osób zarządzających zespołami.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lidl podpisał Kartę Różnorodności

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA