PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Kreatywne biura mają wyzwalać kreatywność młodych ludzi. Tymczasem, skutek... może być odwrotny

W opinii Marka Mielnickiego, projektanta i współwłaściciela firmy Boxme Steel Tailors, tworzenie ciekawych przestrzeni biurowych, nasyconych technologiami, na pewno ma na celu pobudzenie kreatywności młodych, tyle tylko, że niekoniecznie działa właśnie w ten sposób. – Ktoś mądry kiedyś powiedział, że tylko artysta głodny może być płodny – uważa Mielnicki.

Kreatywne biura mają wyzwalać kreatywność młodych ludzi. Tymczasem, skutek... może być odwrotny
Marek Mielnicki, współwłaściciel Boxme Steel Tailors. (fot. PTWP)
REKLAMA

Pracodawcy stają na głowie, żeby dogodzić millenialsom, ogólnie młodym pracownikom, jeśli chodzi o przestrzenie biurowe. Czy to w nagrodę, czy raczej po to, żeby wydobyć z nich kreatywność? Młodzi potrzebują dodatkowych bodźców, kreatywnej przestrzeni, aby sami mogli myśleć i działać bardziej twórczo?

Marek Mielnicki, współwłaściciel Boxme Steel Tailors: – Na pewno tworzenie ciekawych przestrzeni biurowych ma na celu pobudzenie kreatywności młodych. To już trochę taka pogoń za coraz nowszymi rozwiązaniami, coraz bardziej rozwiniętą technologią, ale też emocjami, doznaniami, mającymi wypełnić pustkę, która – paradoksalnie – pojawia się, gdy wszystkiego jest już za dużo. Ktoś mądry kiedyś powiedział, że tylko artysta głodny może być płodny. I właśnie o to chodzi – jeżeli mamy wszystko, to nie zrozumiemy tego głodnego i nie będzie chciało nam się chcieć.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

A gdyby to wszystko zabrać?

– Byłoby super. Trzeba sobie uświadomić, że nic nie zastąpi wyobraźni i doświadczenia. Kiedyś, kiedy chciałem coś zaprojektować, to musiałem wybrać odpowiedni papier, zdecydować, jakiego tuszu użyć, czy narysować, czy namalować, wyciąć, sfotografować – wybrać narzędzie. Teraz, dzięki nowoczesnym technologiom – klikam i mam. Tyle tylko, że nie powstaje nic oryginalnego. Nie jest trudno stworzyć dobry plakat, jeśli masz fajne zdjęcie, super font i do dyspozycji Instagrama czy Pinteresta. Możesz to zrobić w pół godziny, tyle tylko, że efekt będzie przeciętny. Dlatego zachęcam swoich stażystów, aby ćwiczyli kreatywność – wzięli cztery figury geometryczne, trzy kolory, font, który nie jest super modny, i spróbowali z tego zrobić plakat.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Kreatywne biura mają wyzwalać kreatywność młodych ludzi. Tymczasem, skutek... może być odwrotny

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Witek 2017-02-22 22:38:21

    Kreatywne biura na zachodzie to standard. W Warszawie jest ich niewiele . Jednak moim zdaniem Koneser z pewnością się do nich zalicza. Takie inspirujące prestiżowe miejsce jak była zabytkowa fabryka wódek gdzie swój Campus otworzyła firma Google to zastrzyk dla każdego kto tam trafi. Miejsce naszpikowane kreatywnymi pomysłowymi rozwiązaniami tak by połączyć historię i nowoczesność zachowując harmonię to na prawdę ogromny zastrzyk energii. Sam wolę kreatywnego Konesera na Pradze niż kolejną szklaną puszkę w mordorze.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.