PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Komunikacja z 60 tys. osób to wyzwanie. Oni pokazują, jak to się robi

W spowodowanej pandemią koronawirusa sytuacji, bardzo ważna jest komunikacja z pracownikami. Jak rozmawiać z załogą w tak trudnym czasie?

Komunikacja z 60 tys. osób to wyzwanie. Oni pokazują, jak to się robi
W sytuacji spowodowanej epidemią COVID-19 komunikacja wewnętrzna oraz zarządzanie informacją w firmach mają szczególne znaczenie. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • W grupie Impel realizacją usług zajmuje się około 60 tys. pracowników i współpracowników na terenie całej Polski.
  • By usprawnić komunikację, w grupie Impel stworzono m.in. zakładkę w intranecie, w której publikowane są wszystkie niezbędne informacje dotyczące epidemii koronawirusa. Powstał także nowy adres e-mail, na który kierowane są wszelkie zgłoszenia dotyczące epidemii. 
  • W grupie działa również sieć społecznościowa Yammer – to miejsce, gdzie nadawcami i odbiorcami komunikatów są pracownicy.

W sytuacji spowodowanej epidemią COVID-19 komunikacja wewnętrzna oraz zarządzanie informacją w firmach mają szczególne znaczenie. Równie ważne jest szybkie przekazywanie sprawdzonych informacji poszczególnym grupom pracowników, jak i zbieranie niezbędnych danych czy informacji od zespołów.

Czytaj też: Pracownicy chcieli pracy zdalnej, pracodawcy się obawiali. To się zmienia

To spore wyzwanie, zwłaszcza dla dużych firm, których struktura bardzo często jest rozproszona. Przykładem jest grupa Impel, w której struktura zatrudnienia jest bardzo złożona – realizacją usług zajmuje się około 60 tys. pracowników i współpracowników w całej Polsce.

– Komunikacja w grupie Impel zawsze musi być precyzyjnie dopasowana do specyfiki działalności. W naszej organizacji są zarówno pracownicy administracyjni, korzystający z intranetu oraz pakietu Office 365 i jego narzędzi do komunikacji, jak również osoby, które świadczą usługi dla naszych klientów i na co dzień przebywają w różnego typu obiektach, w różnych sektorach rynku – to bardzo duża i rozproszona po całej Polsce grupa - mówi Katarzyna Marszałek, dyrektor biura komunikacji w grupie Impel. - W komunikacji z tą drugą grupą kluczowi są bezpośredni przełożeni. Dla nich z kolei ważnym źródłem informacji są komunikaty kierowane do administracji.

Przede wszystkim jasne zasady

Aby informację dobrze odebrali pracownicy, musi być ona jasna, spójna, uporządkowana i - przede wszystkim - rzetelna.

– Komunikaty muszą być precyzyjne, spójne i stonowane. Każdy w organizacji powinien mieć poczucie, że ma dostęp do jasnych wytycznych i wie, gdzie może je zdobyć. To zwiększa poczucie bezpieczeństwa, pomaga wyeliminować chaos, zmniejsza stres i nadmierną panikę, a tym samym błędne decyzje i dezorganizację – ocenia Katarzyna Marszałek.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Komunikacja z 60 tys. osób to wyzwanie. Oni pokazują, jak to się robi

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.