PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Komunikacja wewnętrzna w polskich firmach mocno kuleje. Przez menedżerów?

Jak wynika z badania „Rola kadry kierowniczej w komunikacji wewnętrznej”, menedżerowie odgrywają kluczową rolę w procesie komunikowania wewnętrznego, ponieważ posiadają informacje pochodzące zarówno z „góry”, czyli od zarządu, jak i z „dołu”, czyli od szeregowych pracowników. Czy są jednak aktywni w tym zakresie?

  • Autor:jm
  • 30 lis 2015 7:01
Komunikacja wewnętrzna w polskich firmach mocno kuleje. Przez menedżerów?
Rola kierowników w komunikacji wewnętrznej - ważna, ale niedoceniana? fot. mat.pras.
REKLAMA

Kto zajmuje się przekazywaniem informacji pracownikom w polskich firmach? Szefowie, menedżerowie, HR-owcy? Jak się okazuje - to wcale nie jest takie oczywiste.

- Okazało się, że w większości podmiotów, z którymi się kontaktowaliśmy podczas realizacji badania, problemem było ustalenie osoby odpowiedzialnej za komunikację wewnętrzną w firmie - mówi Dominika Lenkowska-Piechocka, szef zespołu ds. komunikacji wewnętrznej Martis Consulting.

- Najczęściej nikogo takiego nie było lub działaniami przypominającymi komunikację wewnętrzną zajmowały się asystentki zarządu, działy marketingu, a także PR czy HR. Zdarzało się również, że nawet w spółkach, w których były osoby bezpośrednio odpowiedzialne za komunikację wewnętrzną, termin komunikacji kierowniczej nie był znany - dodaje Lenkowska-Piechocka.

Oznacza to, że świadomość roli, jaką kierownicy, menedżerowie odgrywają w komunikacji wśród spółek działających na polskim rynku, a także jakość prowadzonych przez nie działań jest bardzo niska. - Zazwyczaj komunikacja z pracownikami ogranicza się do koniecznego minimum i nie jest usystematyzowana. Spółki z rozwiniętą komunikacją wewnętrzną mogą śmiało zaliczyć się do elity biznesu – Lenkowska-Piechocka.

Menedżer odgrywa ważną rolę w komunikacji?

Aż 67 proc. badanych przyznało, że kadra kierownicza pełni kluczową rolę podczas komunikowania zmian pracownikom w ich spółkach. 58 proc. respondentów wskazało z kolei kadrę kierowniczą jako kluczowy kanał przekazywania informacji korporacyjnych.

Mimo to 39 proc. respondentów przyznało, że w ich spółkach kierownicy nie mogą liczyć na żadne wsparcie w procesie komunikacji.

- Jest to bardzo ryzykowne, biorąc pod uwagę fakt, że komunikacja kierownicza niesie ze sobą zagrożenie zniekształcenia informacji. Przekaz może mieć tyle wersji, ilu kierowników jest w firmie. A to przecież niezwykle ważne, aby do wszystkich pracowników dotarł taki sam komunikat. W tym kontekście istotne jest wypracowanie takich narzędzi, które z jednej strony będą wsparciem dla kierownictwa w prowadzonej komunikacji, a z drugiej sprawią, że przekaz będzie spójny - zauważa Lenkowska-Piechocka.

Równocześnie aż 45 proc. respondentów ocenia, że kadra kierownicza nie jest świadoma swojej roli w komunikacji wewnętrznej.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Komunikacja wewnętrzna w polskich firmach mocno kuleje. Przez menedżerów?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.