PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Komunikacja na wagę złota. Jak rozmawiać z pracownikami w dobie epidemii?

W sytuacji spowodowanej epidemią COVID-19 komunikacja wewnętrzna oraz zarządzanie informacją w firmach ma szczególne znaczenie. Zarząd nie może milczeć, wręcz przeciwnie.

Komunikacja na wagę złota. Jak rozmawiać z pracownikami w dobie epidemii?
Właściwa komunikacja zarządu z pracownikami w kryzysowej sytuacji jest po prostu niezbędna. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • W apelach do pracowników trzeba bezwzględnie zadbać o klarowność treści w nich zawartych. By informację pracownicy dobrze odebrali, musi być ona jasna, konkretna, spójna, uporządkowana i - przede wszystkim - rzetelna.
  • Należy również pamiętać o zaspokojeniu potrzeb bezpieczeństwa, co wiąże się przede wszystkim z zachowaniem równowagi między okazywaniem kontroli i wsparcia oraz empatii.
  • Nie sposób też spocząć na laurach po początkowym przekazie: apele - komunikaty warto ponawiać w miarę rozwoju sytuacji. 

Firmy zdają się na szczęście zauważać, jak ważna w obecnej, spowodowanej epidemią koronawirusa sytuacji, jest komunikacja z pracownikami. Wiele z nich kieruje apele do pracowników. Dotyczą one głównie dwóch obszarów.

Pierwszy jest związany z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa oraz dbałością o zdrowie. Pracodawcy tworzą również komunikaty - instrukcje zasad postępowania, wyjaśniające, w jaki sposób firma będzie działać i funkcjonować w nowej rzeczywistości oraz jakie zmiany zajdą w związku z nowymi formami pracy.

Czytaj też: Koronawirus przemebluje rynek pracy. Jak gruntownie?

- Przyglądając się bliżej komunikatom przekazywanym pracownikom przez firmy, wyróżnić można dwa istotne wymiary. Jeden z nich wiąże się ze stopniem "ustrukturyzowania" przekazu (jasny/zrozumiały versus chaotyczny), drugi natomiast dotyczy poziomu zaspokojenia potrzeb bezpieczeństwa i wsparcia (kontrola versus wsparcie) pracowników. Ten element często bezpośrednio odnosi się do obowiązującej kultury organizacyjnej oraz wartości wyznawanych przez daną firmę. Ważne jest także, aby przekazywane informacje były zweryfikowane i rzetelne - mówi Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska, p.o. dyrektora Centrum Coachingu i Mentoringu Akademii Leona Koźmińskiego.

Klarowność zamiast chaosu

Pierwszy wymiar, o którym wspomnieliśmy, ten związany z poziomem ustrukturyzowania komunikatu, odnosi się do klarowności treści zawartych w apelu. Aby informacja została dobrze odebrana przez pracowników, musi być jasna, konkretna, spójna, uporządkowana i - przede wszystkim - rzetelna.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Komunikacja na wagę złota. Jak rozmawiać z pracownikami w dobie epidemii?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • czepialska 2020-03-25 12:45:51

    sorki, ale tyle jest w tym materiale błędów stylistycznych, literówek itp, że ciężko się to czyta. Aż nie przystoi w materiale o komunikacji taka niechlujność

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.