Pomoc w zakupie maseczek czy przyłbic, diagnostyce leczenia koronawirusa, wsparcie psychologiczne, ale też zakup komputerów dla dzieci pracowników, które uczyły się zdalnie. Tak Grupa Velux wsparła pracowników w walce ze skutkami koronawirusa. Nie jest jedyną firmą, która w tym trudnym czasie pamiętała o pracownikach.

- Blisko 1,2 mln zł przekazała w tym roku Fundacja Pracownicza na pomoc pracownikom Veluksu w trudnych sytuacjach życiowych oraz wsparcie społeczności lokalnych.
- Ponad połowa z tych środków została przyznana w ramach specjalnie utworzonego funduszu pomocowego związanego z epidemią koronawirusa.
- Miarą wielkości firmy i jej systemu wartości jest dbałość o pracowników szczególnie w trudnych momentach, a do takich z pewnością zaliczymy pandemię wywołaną COVID-19 - mówi Anna Dudzińska, dyrektor ds. personalnych w Grupie Velux.
Jak wylicza Velux, wartość grantów przyznanych przez Fundację Pracowniczą od stycznia do czerwca 2020 roku, czyli 1,2 mln zł, to o ponad 1 mln zł więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Połowa tej kwoty została przeznaczona na pomoc w walce ze skutkami pandemii COVID-19. W sumie Fundacja przekazała dotacje na 160 grantów.
Wsparcie dotyczyło różnorodnych obszarów, takich jak: zakup środków ochrony osobistej dla pracowników i ich rodzin, pomoc osobom wymagającym diagnostyki związanej z COVID-19, skorzystanie z opieki psychologicznej oraz prywatnego leczenia. Jak do tej pory, granty te stanowią prawie połowę funduszu pomocowego. Natomiast ponad jedna trzecia środków, została przeznaczona na zakup przez firmę sprzętu komputerowego i umożliwienie dzieciom pracowników nauki z domu, a także wsparcie w organizacji korepetycji. Pracownicy skorzystali również z grantów na zakup specjalnego sprzętu podnoszącego jakość powietrza w domach, gdzie rodziny spędzały wyjątkowo dużo czasu. Fundacja wyszła także naprzeciw osobom, które z powodu pandemii potrzebowały wsparcia w opiece nad dziećmi oraz pracownikom, którzy musieli odwołać duże uroczystości rodzinne czy zrezygnować z wakacji.
By usprawnić przepływ informacji, firma dostosowała stronę Fundacji tak, aby cele i proces aplikacji o granty były widoczne i uproszczone. Powstała również strona na Facebooku, dzięki czemu udało się dotrzeć do większej liczby pracowników. Opracowywane są dalsze projekty informacyjne, np. seminaria internetowe.
Czytaj więcej: Jak wspierać kondycję psychiczną pracowników (nie tylko w czasie pandemii koronawirusa)


KOMENTARZE (0)