Sieć handlowa Kaufland w czasie ferii wsparła pracujących rodziców. Ich dzieciom zorganizowała czas wolny. Bezpłatne zajęcia online skierowane były do wszystkich zainteresowanych pracowników sieci.

Zaplanowanie dla dzieci ciekawych atrakcji, szczególnie w warunkach domowych, to zadanie wymagające zaangażowania i czasu, którego opiekunom, szczególnie w obecnej sytuacji, może zabraknąć. Badania pokazują, że w czasie pandemii jest to istotny problem dla 12 proc. rodziców. Kaufland wyciąga pomocną dłoń w kierunku swoich pracowników. Sieć we współpracy z firmą edukacyjną Wytwórnia Kultury, Nauki i Zabawy Bajka Pana Kleksa zorganizowała bezpłatne, pięciodniowe zajęcia online dla dzieci w czasie ferii.
Projekt „E-ferie zimowe z Panem Kleksem” ruszył 11 stycznia i potrwa do 15 stycznia. Codziennie w godzinach od 9:00 do 13:00 doświadczeni animatorzy i zawodowi popularyzatorzy prowadzą zajęcia interaktywne, które będą dostępne na YouTube. Dzieci pracowników mogą wziąć udział w animacjach z bajkowymi postaciami, zajęciach ruchowych, warsztatach wokalnych, teatralno-aktorskich i naukowych.
W Polsce sieć posiada aktualnie 225 marketów i zatrudnia ok. 16 tys. pracowników.
Kaufland nie jest pierwszą firmą, która w ostatnich miesiącach wsparła pracowników mających dzieci. Niedawno sieć Biedronka poinformowała, że w ramach programu „Domowa Szkoła z Biedronką”, dofinansowała 2000 pracownikom zakup nowych komputerów dla ich dzieci.
Dodatkowe wsparcie dla dzieci swoich pracowników ofiarowuje w czasie pandemii również Grupa Velux. Jak wylicza Velux, wartość grantów przyznanych przez Fundację Pracowniczą od stycznia do czerwca 2020 roku, czyli 1,2 mln zł, to o ponad 1 mln zł więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Połowa tej kwoty została przeznaczona na pomoc w walce ze skutkami pandemii COVID-19. W sumie Fundacja przekazała dotacje na 160 grantów.


KOMENTARZE (0)