PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jak motywować pracowników? Znamy najnowsze trendy

Kandydaci do pracy mają coraz większe wymagania, zmienia się także system motywowania pracowników. Czy istnieje złoty środek służący do angażowania ludzi w wykonywaną pracę?

  • Autor:MN
  • 6 gru 2017 20:24
Jak motywować pracowników? Znamy najnowsze trendy
Ciekawą praktyką jest samodzielne wyznaczanie celów do osiągnięcia – zwiększa to motywację do pracy i ogranicza frustrację z niemożliwych do osiągnięcia planów, które zabiją zaangażowanie już na samym wstępie. (fot. shutterstock)
REKLAMA

• Ekspertka ds. employer brandingu z firmy HRK zwraca uwagę na potrzebę obustronnej komunikacji w firmie i jasnego przekazywania pracownikom swoich celów i misji.

• Badania wskazują, że awans czy podwyżka nie są wcale idealnym rozwiązaniem na motywację pracownika. Efekt znika po 3 miesiącach.

• Ważne jest też tworzenie dobrej atmosfery w pracy – bo w niej spędza się większość czasu – i oferowanie dodatków motywacyjnych.

Eksperci wskazują, że budowanie wizerunku wewnątrz organizacji staje się obecnie priorytetem – dzięki skutecznym działaniom zatrudnieni czują się docenieni i zmotywowani do pracy. Zaangażowany pracownik wykracza poza swoje minimum obowiązków i przyczynia się do rozwoju firmy.

Znalezienie odpowiednich pracowników jest coraz trudniejsze. Dla młodszego pokolenia, które niedawno weszło na rynek pracy, ważna jest między innymi wysokość pensji oraz dodatkowe korzyści, np. rozwój umiejętności, możliwość pracy zdalnej czy komfortowe warunki. Millenialsi bardziej cenią sobie ciekawe projekty niż poczucie stabilności, dlatego zatrzymanie operatywnych, ambitnych osób w strukturach firmy jest wyzwaniem dla pracodawców – komentuje Gabriela Golińska, Employer Branding Specialist w HRK.

Czytaj też: Polacy lubią swoją pracę? Niestety nie wszyscy

Jak wykazały ostatnie badania Instytutu Gallupa, tylko 13 proc. pracowników na świecie jest zaangażowanych w swoje obowiązki zawodowe. Jak motywować pracowników? Nie ma złotego środka, ale są różne możliwe drogi.

Komunikacja werbalna i internetowa

Komunikacja wewnętrzna jest najważniejszym elementem w poprawnym funkcjonowaniu każdej organizacji. Wzmacnia poczucie przynależności, motywuje i odkrywa potencjał zespołu. Wraz z rozwojem firmy, zwiększaniem się liczby zatrudnionych w niej osób i pracujących zdalnie pojawiają się problemy w utrzymywaniu dwustronnej komunikacji z pracownikami. Na szczęście z pomocą przychodzą nowe technologie.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Jak motywować pracowników? Znamy najnowsze trendy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • anna 2017-12-07 13:13:40

    Baza w postaci godziwego wynagrodzenia jest nadal istotna dla zdecydowanej większości pracowników. Jeżeli pracownik zastanawia się, jak związać koniec z końcem, to - proszę wybaczyć - jednak nie jest to zdrowa sytuacja

  • Spotkanie DFHR Wrocław 2017-12-07 10:17:46

    Zachęcamy do uczestnictwa w spotkaniu Dolnośląskiego Forum HR, które odbędzie się we Wrocławiu 13 grudnia. Na tym spotkaniu właśnie będziemy dyskutować o tym, jak zatrzymać pracownika w firmie. Może będzie to dla kogoś inspiracją? Zapisy i wszystkie inne informacje o spotkaniu znajdują się na stronie dfhr.pl. Pozdrawiam Joanna

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.