PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu
COVID-19: SZCZEPIENIA, RESTRYKCJE, LIMITY. WSZYSTKIE INFORMACJE W JEDNYM MIEJSCU

Interesujmy się rzeczywistymi potrzebami ludzi

Pracownika można przemotywować. Jeśli damy mu wszystko, nabierze przekonania, że nikt nie ma mu nic nowego do zaoferowania.

Interesujmy się rzeczywistymi potrzebami ludzi
REKLAMA

Zmotywowany pracownik to sukces firmy - mówią HR-owcy. Dajmy mu więc coś, by pracował więcej, wydajniej, lepiej. Zmotywowany pracownik jest lojalny wobec firmy, konkurencyjny na rynku oraz wierny, pracuje dla siebie, a jego cele są zgodne z celami przedsiębiorstwa.

Większość polskich pracowników może pomarzyć o stołach do ping-ponga czy leżankach w firmie. Znane z Google budki plażowe wydają się jeszcze odleglejszą perspektywą. A jednak nad Wisłą także da się skutecznie zmotywować pracownika.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pieniądze, ale nie tylko

Za kluczowy czynnik motywowania pracownika uważa się często pieniądze. Potwierdzeniem tej tezy ma być m. in. emigracja zarobkowa, popularna zarówno wśród pracowników nisko wykwalifikowanych, jak i lekarzy czy menadżerów.

Pensja rzeczywiście może istotnie wpłynąć na zaangażowanie pracownika, jednak decyduje nie sama jej wysokość, ale tzw. porównanie społeczne. Dlatego nie liczmy na wysoki poziom motywacji pracownika, który widzi, że dostaje mniej niż osoby na analogicznych stanowiskach w innych firmach, miastach czy krajach. Co więcej, z dużym prawdopodobieństwem taka osoba będzie dążyła do zmiany pracodawcy.

Błędem jest też budowanie długofalowej motywacji do pracy wyłącznie na wysokiej pensji. Monika Smulewicz, dyrektor zarządzający Grant Thornton FPA Outsourcing jest zdania, że najbardziej poszukiwane i doceniane przez pracowników motywatory takie, jak: uznanie, szacunek czy informacja zwrotna, są niedostępne, a przez to stają się najdroższe.

Opierając się tylko na pieniądzach będziemy mieli do czynienia z bardzo płytką relacją pomiędzy firmą i pracownikiem. Ta relacja może się przerwać, jeśli znajdzie się inna firma oferująca większe wynagrodzenie.

- Pracownik myśli: mój szef nie pyta, jak się czuję, nie zapytał mnie, jak może mnie wesprzeć w przypadku choroby żony, jestem dla niego robotem, nie interesuję go jako człowiek. Dlatego tak ważna jest emocjonalna więź z pracodawcą, zgodność celów człowieka i firmy - Katarzyna Kordoń, dyrektor generalny w K&K Selekt Centrum Doradztwa Personalnego.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Interesujmy się rzeczywistymi potrzebami ludzi

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.