PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Hejt może doprowadzić do kryzysu w firmie. Jak z nim walczyć?

Firma obecna w internecie powinna mieć świadomość, że hejterskie komentarze mogą się prędzej czy później pojawić. Dobrze być na to przygotowanym i zawczasu opracować sposób postępowania na wypadek ataku hejtera. Dzięki temu nie będzie trzeba podejmować działań na gorąco.

  • Autor: AT
  • 21 lut 2019 13:40
Hejt może doprowadzić do kryzysu w firmie. Jak z nim walczyć?
Jeden komentarz może spowodować kryzys. Firmy muszą umieć radzić sobie z hejtem (fot.shutterstock.com)
REKLAMA

Problem hejtu w sieci dotyczy nie tylko osób prywatnych, ale bardzo często także firm. Nie wszystkie z nich potrafią podejść do niego właściwie. Tymczasem zła reakcja może skutkować tym, że „zwykły” komentarz internetowy doprowadzi do poważnej sytuacji kryzysowej przedsiębiorstwa. Jak zatem firmy powinny radzić sobie z hejtem?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Kiedy osoba odpowiadająca za prowadzenie profilu firmy na jakimś forum czy obsługę jej mediów społecznościowych natknie się na negatywny komentarz pod adresem tejże firmy, musi powstrzymać się od reakcji impulsywnej.

- Po pierwsze zastanówmy się, czy to jest faktycznie komentarz hejterski, komentarz trolla, czy raczej uwaga od klienta, osoby być może niezadowolonej z jakiegoś etapu obsługi lub produktu, i czy nie potraktować tego jako po prostu możliwości udzielenia pomocy, dobrej rady – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Joanna Ceplin, trenerka komunikacji online.

Czytaj też: Hejty w internecie narażają firmę na plajtę. Jak sobie z nim radzić?

Jeśli jednak widać, że ewidentnie ma się do czynienia z hejterem, nie warto reagować na jego zaczepki, wchodzić w dyskusję, ponieważ to jedynie go nakręci. W przypadku gdy nie podaje on żadnych merytorycznych argumentów, nie ma sensu się do niego odnosić. Osobę taką najlepiej zablokować, ewentualnie zignorować.

Co ważne, firma obecna w internecie powinna mieć świadomość, że hejterskie komentarze mogą się prędzej czy później pojawić. Dobrze być na to przygotowanym i zawczasu opracować sposób postępowania na wypadek ataku hejtera. Dzięki temu nie będzie trzeba podejmować – często niepewnych – działań na gorąco, tylko będzie można wdrożyć już opracowane rozwiązanie (albo przynajmniej się na nim oprzeć).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Hejt może doprowadzić do kryzysu w firmie. Jak z nim walczyć?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.