PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Grywalizacja zmienia call center

Silna i bezustanna rywalizacja w pracy jest powodem dużego stresu i prowadzi do wielu negatywnych, niezdrowych konsekwencji. Z drugiej jednak strony brak motywacji i zaangażowania sprawia, że pracownik jest niezadowolony, nieefektywny i obniża tym samym wyniki firmy.

  • Autor:jk
  • 17 sie 2015 18:15
Grywalizacja zmienia call center
Codzienność konsultanta to ciągłe wyzwania, praca z ludźmi, którzy nie zawsze są przyjaźnie nastawieni, i świadomość stałego monitorowania ich wyników (Fot. shutterstock)
REKLAMA

Pracownicy branży call center są szczególnie narażeni na spadek efektywności w pracy, a pracodawcy zastanawiają się, gdzie szukać rozwiązania. Codziennie mierzą się z pytaniem, jak wprowadzić zdrową rywalizację, która motywowałaby konsultantów do działania, skutkując uzyskaniem oczekiwanych efektów? Jak zachować przy tym współzawodnictwo na rozsądnym poziomie? Rozwiązaniem może się okazać budowanie motywacji poprzez grywalizację.

Czym jest grywalizacja?

Grywalizacja, zwana też gamifikacją czy gryfikacją, to metoda pozwalająca zmieniać zachowania ludzi tak, by uzyskać wyższy stopień ich zaangażowania za pomocą mechaniki znanej z różnego rodzaju gier. Każdy, kto choć raz grał w grę komputerową lub planszową, czy to sam, czy z przyjaciółmi lub z wirtualnym przeciwnikiem, kojarzy je z formą rozrywki i przyjemności. Dlaczego by nie wykorzystać tych pozytywnych skutków płynących z gier do motywowania konsultantów w swojej firmie?

Eliminowanie przeszkód, pokonywanie kolejnych poziomów, osiąganie coraz lepszych wyników, a także perspektywa zwycięstwa sprawiają, że pracownicy firm, w których wykorzystuje się metodę grywalizacji, są bardziej zaangażowani, również w zadania czy projekty, które wcześniej wydawały się im nieciekawe, a nawet nudne.

Grywalizacja w branży call center

Codzienność konsultanta to ciągłe wyzwania, praca z ludźmi, którzy nie zawsze są przyjaźnie nastawieni, i świadomość stałego monitorowania ich wyników. To wszystko może prowadzić do sytuacji stresowych, spadku zaangażowania i motywacji do pracy. Należy zatem zadbać o to, aby grywalizacja nie stała się kolejnym elementem wywołującym niepokój.

Czytaj też: Igreki potrzebują wyzwania. Dlatego motywuje ich grywalizacja

Wdrażając gamifikację w swojej firmie, trzeba pamiętać, że jej celem nie jest wytypowanie najsłabszych pracowników ani karanie ich, lecz wykreowanie przestrzeni, w której każdy konsultant biorący udział w grze będzie wykonywał swoje zadania z przyjemnością, będzie mógł sprawdzić, co zrobił dobrze, a co źle, eliminować błędy i zdobywać kolejne cele, by zwyciężyć.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Grywalizacja zmienia call center

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.