Naszym celem było stworzenie miejsca spotkań, za którymi tak tęskniliśmy podczas pracy z domu. Dlatego w projekcie postawiliśmy na przytulne i ciekawe architektonicznie miejsca, gdzie pracownicy mogą wspólnie napić się kawy i podyskutować. Powstały przestrzenie do organizacji zarówno formalnych, jak i mniej oficjalnych zebrań, na przykład utrzymana w klimacie kawiarni kafeteria z kanapą, stolikami i wygodnymi fotelami - mówi Blanka Pabisiak, kierownik administracji i floty w Wedlu.
Wedel stworzył nowe biuro z myślą o pracownikach (Fot. Mat. pras.)
Po ponad dwóch latach od wybuchu pandemii oczekujemy od biura czegoś „więcej”. Z badania firmy Dailyfruits wynika, że co drugi pracownik zapytany o to, dlaczego lubi pracować w biurze, wskazał na pierwszym miejscu aspekt społeczny tego modelu pracy.
Wśród najważniejszych zalet znalazła się atmosfera, którą tworzą ludzie w biurze, spotkania integracyjne, rozmowy przy kawie i wspólne posiłki, czyli elementy, których brakuje na home office (47 proc.). Respondenci docenili również infrastrukturę i funkcjonalność, jaką daje biuro np. dostęp do sprzętu, jak większy monitor czy szybszy internet, dostępność sal konferencyjnych oraz dobrze zaaranżowaną przestrzeń (35 proc.).
Co więcej, z raportu Antala wynika, że 37 proc. pracowników doceniłoby lokalizację budynku w bliższej okolicy. Więcej niż co trzeci respondent chce zapewnienia bezpieczeństwa pracy oraz większej przestrzeni przy biurku.
Naprzeciw tym popandemicznym oczekiwaniom wyszedł Wedel, który tworzy nowe miejsce dla pracowników.
- Nowe biuro stworzyliśmy z myślą o pracownikach i dlatego to ich potrzeby i sugestie miały największy wpływ na decyzje w kwestii ostatecznego wyglądu wedlowskiego biura. Nie wyobrażaliśmy sobie pominięcia ich pomysłów przy tworzeniu przestrzeni, z której mają korzystać – w końcu „nasz przepis to ludzie”! Już na etapie przygotowań naszym celem było poznanie oczekiwań różnych zespołów, ich codziennych zadań, aby stworzyć miejsce, które będzie dla nich jak najbardziej funkcjonalne i komfortowe – zauważa Blanka Pabisiak, kierownik administracji i floty w Wedlu.
Czytaj też: Orbis i Accor ma nowe biuro. W jego aranżację włączyli się pracownicy
- Naszym celem było stworzenie miejsca spotkań, za którymi tak tęskniliśmy podczas pracy z domu. Dlatego w projekcie postawiliśmy na przytulne i ciekawe architektonicznie miejsca, gdzie pracownicy mogą wspólnie napić się kawy i podyskutować. Powstały przestrzenie do organizacji zarówno formalnych, jak i mniej oficjalnych zebrań, na przykład utrzymana w klimacie kawiarni kafeteria z kanapą, stolikami i wygodnymi fotelami. Takich miejsc, z dostępem do dobrej kawy i człowieka obok brakowało nam najbardziej, dlatego widzimy, że przestrzeń cieszy się dużym zainteresowaniem – wskazuje ekspertka firmy Wedel.
Potrzeby pracowników i ich sugestie miały największy wpływ na wygląd pomieszczeń (Fot. Mat. pras.)
Biuro dla wszystkich – według potrzeb
Wedel, stawiając na różnorodność, nie zapomina również o specyficznych potrzebach zatrudnionych. Projektując biuro, firma dostosowała parter budynku w pełni do wymagań osób z niepełnosprawnościami. Ta grupa pracowników brała aktywny udział w konsultacjach z architektami, a także ma swojego przedstawiciela w zespole projektowym, dzięki czemu przestrzeń jest nie tylko zgodna z wymogami prawa, ale realnie odpowiada na ich potrzeby.
Przestrzeń przyjazna środowisku
W nowym biurze nie zabrakło ekologicznych rozwiązań. Zaprojektowano je przede wszystkim tak, by zmniejszyć zużycie energii elektrycznej, wykorzystując większe kanały wentylacyjne, ograniczając dopływ powietrza do pomieszczeń nieużytkowanych czy stosując zawory z siłownikami przy grzejnikach, które uniemożliwiają jednoczesne działanie instalacji ogrzewania i chłodzenia.
Wedel chciał stworzyć miejsce spotkań, za którymi tęsknili pracownicy podczas pracy z domu (Fot. Mat. pras.)
Wprowadzono również oświetlenie LED-owe i czujniki ruchu. Zużycie wody będzie ograniczone dzięki zastosowaniu baterii bezdotykowych w toaletach i kuchniach, a także zminimalizowano straty energii chłodniczej i grzewczej przez dokładniejsze dopasowanie parametrów instalacji do potrzeb użytkowników. Jednocześnie w nowym biurze ponownie wykorzystano sprawne urządzenia, ograniczając dzięki temu zużycie materiałów.
KOMENTARZE (0)