PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Firmy w internecie: Dobry pracodawca nie boi się krytyki w sieci

Najlepsi pracodawcy przyciągają kompetentnych pracowników. Firmy, aby być postrzegane jako stabilne i godne zaufania muszą się jednak postarać. Często o ich sukcesie decyduje umiejętność budowania pozytywnego wizerunku w sieci. Jak to zrobić?

  • Autor:AT
  • 15 lip 2015 10:45
Firmy w internecie: Dobry pracodawca nie boi się krytyki w sieci
Sieć kreuje opinie całego społeczeństwa (fot.pixabay.com)
REKLAMA

Wszystko zaczyna się od internetu

Wyszukiwarki zapoczątkowały nową jakość, nie tylko w sposobie prowadzenia firmy. Wystarczy przyjrzeć się własnym działaniom. Sieć kreuje opinie nasze i całego społeczeństwa. Tak jak pracodawcy sprawdzają kandydatów przed zaproszeniem ich na rozmowę, tak ich działalność jest monitorowana przez pracowników, konkurentów i wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób zetknęli się z daną firmą. Skutkuje to ogromną ilością komentarzy.

Biorąc pod uwagę sam portal GoWork.pl, który umożliwił wyrażanie zdania o pracodawcach, liczba opinii osiągnęła już rekordową liczbę 2,5 miliona.

– Tylko w ciągu ostatniego roku popularność naszych internetowych opinii o pracodawcach wzrosła o niemal 60 proc. i wciąż rośnie – mówi Kamila Małocha, przedstawicielka portalu GoWork.pl.

Konieczność istnienia w sieci

Pamiętaj – jeśli nie ma cię w internecie, to tak jakbyś nie istniał. To nie fanaberia, ale obowiązek. Nawet dla najmniejszej firmy jest to dziś konieczność. Jeżeli nie wypełnisz tej luki, zrobią to za ciebie internauci, którzy chętnie wypowiadają się na każdy temat.

Monitorowanie ich opinii i odpowiednia reakcja na nie, może przełożyć się na wzrost zaufania wobec firmy, jeżeli jednak pozwolimy zwłaszcza tym negatywnym komentarzom żyć własnym życiem, w końcu dojdziemy do etapu, gdy negatywne skutki bardzo trudno będzie naprawić. Bagatelizowanie możliwości, które daje nam obecność w sieci, nie ma więc najmniejszego sensu. Trudno zdobyć dobre miejsce na rynku, pozyskać nowych klientów, gdy informacji o nas nie ma w internecie.

Ponadto, internet to idealne narzędzie, dzięki któremu niskim kosztem możemy zapewnić sobie doskonałą promocję. Posiadanie własnej strony www, konta w mediach społecznościowych, obecność na portalach opinii to najlepszy z możliwych sposób, by zaprezentować swoje najatrakcyjniejsze oblicze, dać o sobie usłyszeć. Tym bardziej, że jak wiadomo konkurencja nie śpi.

To naturalne, że na forach i portalach opinii przeważają skrajne oceny. Ponad połowa z nich jest pejoratywna. Do wyrażenia swojego zdania skłaniają nas przecież emocje, a łatwiej ulec tym negatywnym.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Firmy w internecie: Dobry pracodawca nie boi się krytyki w sieci

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • xxx 2015-07-23 11:07:01

    GoWork wystawia negatywne opinie o pracodawcach i pracownikach, a potem każe sdobie płacić za ich usunięcie! sprytnie!

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.