PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Firmowe konto na Facebooku: Jak publikować treści i prowadzić fanpage w social media?

• Firmy podczas prowadzenia firmowego konta na Facebooku popełniają wiele błędów.
• Jednym z takich błędów jest niezwracanie uwagi na to co jest publikowane na "wallu"
• Tymczasem, żeby Facebook mógł zacząć „sprzedawać”, potrzeba przemyślanej koncepcji i zaplanowanej strategii, tak aby odbiorcy zainteresowali się nie tylko postami publikowanymi przez firmę, lecz także jej ofertą.

Firmowe konto na Facebooku: Jak publikować treści i prowadzić fanpage w social media?
Jednym z najczęstszych błędów przy prowadzeniu firmowego konta na facebooku jest niepoprawne używanie języka, co razi wielu odbiorców (fot.pixabay.com)
REKLAMA

Wiele firm obecnych na Facebooku zdaje już sobie sprawę z tego, na czym polegają zasięgi, że trzeba publikować treści angażujące odbiorców i jak ważna jest interakcja z nimi. Często mają też liczne grono fanów, a ich posty są klikane, udostępniane, lajkowane i komentowane. Ale niewiele z tego wynika – nie przekłada się to na efekty biznesowe, na lepszą sprzedaż produktów. Podczas prowadzenia firmowego konta są bowiem popełniane różne błędy? Których należy wystrzegać się przede wszystkim?

Jednym z najczęstszych błędów przy prowadzeniu firmowego konta facebookowego jest niepoprawne używanie języka, co razi wielu odbiorców. Przed opublikowaniem wpisu warto poświęcić trochę czasu na jego sprawdzenie lub poprosić o to współpracownika. Pamiętajmy przy tym, że część błędów (w tym literówek) mogą wychwycić już przeglądarki i edytory tekstu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

„Drugi typowy błąd dotyczy tego, co publikujemy. Nie wiem dlaczego, ale bardzo często firmy na swoich profilach publikują masę treści, które nie są w ogóle związane z tym, czym się zajmują, z produktami, z usługami czy nawet z pracownikami. W poniedziałki albo o poranku mamy kawusię, w piątki – imprezy i zabawy, a po drodze zdarzają się jakieś kotki, jakieś cycki lub jakieś inne rzeczy” – mówi Monika Czaplicka, właścicielka agencji social media Wobuzz.

Czytaj też: Teraz pracowników szuka się przez Facebooka, Twittera czy LinkedIn

Tego typu treści są oczywiście chętnie klikane, udostępniane, lajkowane i angażują internautów, lecz na tym się kończy. „Bardzo często publikujemy treści, które – owszem – podobają się naszym odbiorcom, ale absolutnie nie przekonują ich do naszej marki, do naszej firmy, do zakupu naszego produktu. I to jest ogromny błąd, dlatego że tracimy szansę na to, żeby z publikowanych materiałów coś mieć. Niestety lajkami nie zapłacimy składek do ZUS, a za komentarze nie będziemy mieli możliwości zrobić zakupów” – stwierdza ekspertka.

Trzecim poważnym błędem jest brak planowania. Firmy często wrzucają na swoje konto treści przypadkowe, w żaden sposób ze sobą nie powiązane. Tymczasem, żeby Facebook mógł zacząć „sprzedawać”, potrzeba przemyślanej koncepcji i zaplanowanej strategii, tak aby odbiorcy zainteresowali się nie tylko postami publikowanymi przez firmę, lecz także jej ofertą.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Firmowe konto na Facebooku: Jak publikować treści i prowadzić fanpage w social media?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Artmetic 2017-01-20 22:40:47

    Prowadzenie profili na facebooku: artmetic.pl

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.