Firma to już nie tylko miejsce pracy

Imprezy firmowe nie przeszły wprawdzie do lamusa, ale dzisiaj firmy robią już zdecydowanie więcej dla zacieśniania więzi z pracownikami. Organizują wspólne śniadania, dofinansowują zajęcia sportowe, tworzą dla swoich pracowników biblioteki czy organizują wycieczki rowerowe, a nawet wydają profesjonalnie łamane, wewnętrzne gazety.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firma to już nie tylko miejsce pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

10 paź 2014 18:37



- Firmy, które chcą przyciągać i utrzymywać najlepszych specjalistów w swoich dziedzinach muszą być atrakcyjne na wielu płaszczyznach, nie tylko wynagrodzeń czy charakteru pracy, ale także kultury organizacyjnej, specyfiki miejsca i czysto ludzkich relacji panujących w firmie – mówi Arkadiusz Rochowczyk, dyrektor zarządzający fińskiej firmy Kemira.

Mentalny przeskok

Ogromna większość ludzi spędza w pracy spory kawałek swojego życia. W poprzednim ustroju, relacje pomiędzy pracownikami i pracodawcami ograniczały się do czysto formalnych kwestii. Organizowano wprawdzie imprezy firmowe, jednak zazwyczaj miały one jeden i ten sam scenariusz.

Czytaj też: Wreszcie jest! Polska firma, w której pracuje się jak w Google

Narodziny gospodarki wolnorynkowej, a także otwarcie się na Zachód i zagranicznych inwestorów zapoczątkowały spore zmiany i to po obu stronach pracowniczej barykady. Dzisiaj w wielu branżach, jak nowoczesne technologie czy usługi dla biznesu (chociaż także w niektórych przemysłowych czy handlowych), firmy walczą o budowanie silnej więzi ze swoimi pracownikami. Dlaczego? Na konkurencyjnych rynkach dobra kadra to element budowania przewagi rynkowej i zabezpieczenie rozwoju firmy.

Czytaj też: Tutaj bawią się wszyscy, nawet prezes. Zobaczcie jak wygląda praca w Lego

– Firmy zaczynają dostrzegać, że działania w zakresie employer brandingu to dobra inwestycja. Aktywności te mogą dotyczyć bardzo wielu sfer, np. aranżacji biura, pozapłacowych benefitów związanych ze sportem i zdrowiem, a nawet inspirowania aktywności charytatywnych – mówi Marta Aserigadu z Hays Poland.

Życie by Google

Prekursorem tego rodzaju praktyk są amerykańskie tuzy nowoczesnych technologii, jak Google, Apple czy Facebook. Wzięło się to z ich koncepcji komunikacji marketingowej. Zarówno zewnętrznie (przed klientami), jak i wewnętrznie (przed pracownikami) promują one swój unikalny produkt, jakim jest kreowany przez firmę styl życia. Jego elementami są np. nowocześnie wyposażona i zaaranżowana przestrzeń z licznymi pokojami relaksu i gier, cotygodniowe imprezy (social gathering), czy spotkania, na których można wygarnąć przełożonemu, co komu leży na sercu (Google cleaning).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.