PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Firma rodzinna to firma z przyszłością. Polacy chcą tak pracować

• Blisko 1/3 Polaków wiąże swoją przyszłość z firmami rodzinnymi – chce podjąć pracę w jednej z nich lub założyć własne rodzinne przedsiębiorstwo.
• W firmach rodzinnych doceniana jest tradycja i troska o pracownika - takie opinie najczęściej padają z ust respondentów.
•  Firmy rodzinne to już nie tylko mikroprzedsiębiorstwa, wiele firm rodzinnych to liderzy lub gracze należący do światowej czołówki w swoich branżach.

  • Autor: aw
  • 17 paź 2016 18:23
Firma rodzinna to firma z przyszłością. Polacy chcą tak pracować
Wiele firm rodzinnych to liderzy lub gracze należący do światowej czołówki w swoich branżach (fot. fotolia)
REKLAMA

Od trzech lat dynamicznie rośnie udział dorosłych Polaków, którzy deklarują gotowość do zapłaty wyższej ceny za produkty firm rodzinnych. Już 43% respondentów deklaruje taką gotowość przy dokonywaniu wyboru między konkurencyjnymi produktami – rodzinnymi i nie-rodzinnymi, czytamy w raporcie "Polacy o firmach rodzinnych 2016. Firmy z przyszłością", wydanym przez Fundację Firmy Rodzinne.

Rodzinne firmy rodzą pozytywne skojarzenie

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Już trzeci raz ankietowani wskazali wiele pozytywnych skojarzeń związanych z firmami prowadzonymi rodzinnie. Tradycja, jakość, odpowiedzialność, zarządzanie przez jedną rodzinę, solidność oraz uczciwość – to czołówka cech wymienionych spontanicznie przez respondentów poproszonych o opisanie firm rodzinnych w trzech przymiotnikach.

Rodzimych przedsiębiorców z pewnością ucieszy kojarzenie przez ankietowanych firmy rodzinnej z polskością. To ósme najczęstsze wskazanie i nowość wśród czołówki cech spontanicznie przypisywanych przez respondentów firmom rodzinnym. Poza tym sukcesywnie zmniejsza się liczba osób kojarzących je z małymi przedsiębiorstwami. Przymiotnik „mała” wypadł z pierwszej dziesiątki, a udział osób myślących w ten sposób zmalał z 7% w zeszłym roku do 3,9% w obecnym.

– Zasługa w zakresie zmiany sposobu myślenia Polaków leży przede wszystkim w dojrzałości i dumie rodzin właścicielskich – zwraca uwagę Katarzyna Gierczak Grupińska, prezes zarządu Fundacji Firmy Rodzinne. – Dostrzegły one wartość podkreślania rodzinnego charakteru firmy w komunikacji z otoczeniem i pracownikami, a ich przekaz bezpośredni i marketingowy dotarł do szerszej publiczności – wyjaśnia.

Czołowi gracze w swoich branżach

Wiele firm rodzinnych to liderzy lub gracze należący do światowej czołówki w swoich branżach. Dotyczy to w równej mierze zarówno firm polskich, jak i zagranicznych. Przykładów nie trzeba daleko szukać. W branży dostawców chemii budowlanej w Polsce prym wiedzie firma Atlas, której prezes jest jednym z komentatorów raportu Polacy o firmach rodzinnych 2016. Z kolei Fakro jest od lat drugim największym na świecie producentem okien dachowych, a prezes firmy, Ryszard Florek, z ogromnym zaangażowaniem działa na rzecz firm rodzinnych w Polsce.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firma rodzinna to firma z przyszłością. Polacy chcą tak pracować

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.