PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Eko(logiczny) biznes jest możliwy. Oni pokazują, jak to się robi

Międzynarodowe badania przeprowadzone przez Tetra Pak Index pokazały, że rośnie świadomość ekologiczna wśród konsumentów. 2/3 badanych uznało, że zmierzamy w kierunku katastrofy ekologicznej i trzeba coś z tym zrobić. Ale czy da się w biznesie skutecznie połączyć pieniądze i ekologię? Rozmawiamy o tym z Anną Gorączką, green officerem w Żabka Polska.

Eko(logiczny) biznes jest możliwy. Oni pokazują, jak to się robi
Jak podkreśla Anna Gorączka, biznes i ekologia idą w parze, jednak trzeba spełnić kilka warunków (fot. Unsplash/Bernard Hermant)
REKLAMA

Anna Gorączka w Żabce zajmuje się poszukiwaniem i wdrażaniem nowych, przyjaznych dla środowiska i planety rozwiązań. Zapytana o to, czy można skutecznie połączyć zarabianie pieniędzy z byciem ekologiczną firmą, przyznaje, że tak. Jednak by robić to skutecznie, trzeba spełnić pewne wymagania.

- Sami jesteśmy tego przykładem. Jednak te dwa cele łączą się, o ile elementy ESG są zintegrowane ze strategią biznesową. W Żabce w modelu tworzenia wartości firmy, jednym z trzech filarów jest właśnie odpowiedzialność ESG i chociażby dekarbonizacja - wyjaśnia Anna Gorączka.

Zobacz całą rozmowę z Anną Gorączką, green officerem w Żabka Polska:

Ciąg dalszy artykułu pod materiałem wideo

Jak dodaje, jeżeli te modele są zintegrowane i jest to kompleksowa strategia tworzenia wartości firmy, to pieniądze i cele niefinansowe - takie jak ochrona środowiska - idą jak najbardziej w parze.

Zapytana o przykłady proekologicznych działań w Żabce, podaje m.in. inwestycję we flotę hybrydowych samochodów.

- Ale działań jest dużo więcej, a wielu z nich po prostu nie widać po wejściu do sklepu. Bo kto zwraca uwagę na nowoczesne i innowacyjne chłodnictwo? - zauważa.

By klienci Żabki byli bardziej świadomi proekologicznych działań spółki, sieć otworzyła w Poznaniu sklep Żabka Eco Smart. Połączyła w nim ekologię i technologię, która na rzecz ekologii działa.

Tak wygląda sklep Eco Smart w Poznaniu (fot. Żabka Polska)
Tak wygląda sklep Eco Smart w Poznaniu (fot. Żabka Polska)

- Testujemy w niej perowskity, czyli innowacyjny pomysł naszej polskiej naukowczyni Olgi Malinkiewicz, korzystamy z paneli słonecznych, jest też ekomat, czyli maszyna do zbiórki butelek i puszek, a posadzka sklepu została wykonana z płytek zrobionych z fusów po kawie. Wszystkie zastosowane przez nas rozwiązania opisaliśmy i klienci po zeskanowaniu kodu QR mogą dowiedzieć się, ile dobrego dzieje się wokół sklepu oraz że są tego częścią - mówi w rozmowie z PulsHR.pl Anna Gorączka.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Eko(logiczny) biznes jest możliwy. Oni pokazują, jak to się robi

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Guldur 2022-10-24 06:52:41

    Stek bzdur. Katastrofa to dopiero bedzie jak sie pozwoli tym eko-oszolomom i sekciarzom wprowadzac takie pato-regulacje jak fit for 55.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA