W czasie pandemii firmy z dnia na dzień musiały przestawić się na model pracy zdalnej. Jak wpłynęło to na pracę rekruterów i czy ten model aktywności zawodowej zostanie z nami na dłużej?

Jak wskazuje Magdalena Bylinowicz, executive manager w HRK, rekrutacja to obszar, który od dłuższego czasu korzystał z takich opcji jak wideokonferencje, dlatego też przejście na tryb home office nie był tu tak bolesny jak w przypadku innych branż.
- Z jednej strony ułatwiło kontakt z kandydatami. Narzędzia do komunikacji mamy w komputerach, więc wygospodarowanie godziny na spotkanie z rekruterem jest łatwiejsze niż kiedyś, kiedy wiązało się to z dojazdem na spotkanie. Pod tym względem jest nam zapewne łatwiej - wyjaśnia Bylinowicz.
Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
- Natomiast sama pandemia i czas niepewności nie sprzyja decyzjom o zmianie miejsca zatrudnienia - dodaje Bylinowicz.
Magdalena Bylinowicz zwraca również uwagę na inne kwestie. Podczas pracy zdalnej nie mamy spotkań przy kawie czy wspólnych imprez. Właśnie z tego powodu - jej zdaniem - całkowity home office nie utrzyma się.
- Kandydaci i klienci chcą wrócić do biura, chociażby w modelu hybrydowym - mówi ekspert HRK.

Również Malwina Puchalska-Kamińska, psycholog, trenerka, wykładowca na Uniwersytecie SWPS, współzałożycielka, Job Crafting Polska, mówi, że część osób chce wrócić do biura, choć powody są różne.
- Są osoby, które pracują w kawalerce albo razem z kilkuosobową rodziną. One mają zupełnie inne warunki do pracy niż ci, którzy mieszkają w domku z ogródkiem. Warunki życiowe mają duży wpływ na postrzeganie pracy zdalnej - mówi Malwina Puchalska-Kamińska .
Nie bez znaczenia jest również wiek. Jak podkreśla Malwina Puchalska-Kamińska, młodym osobom najbardziej brakuje bezpośredniego kontaktu i relacji w pracy.
- Relacje są bardzo ważne. To, czego nam brakuje podczas pracy zdalnej, to spontaniczne kontakty, czyli rozmowy w kuchni czy żarty. Często słyszę to na szkoleniach – wyjaśnia psycholog.
Tekst powstał podczas debaty "Kalejdoskop trendów. Food Foresight: scenariusze przyszłości dla rynku spożywczego. Praca zdalna, hybrydowa czy biurowa. E-commerce", która odbyła się w ramach drugiego dnia konferencji EEC Trends.


KOMENTARZE (0)