PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Dzień Dziecka w czasie pandemii. Zamiast zwiedzania firmy słodkości i karty podarunkowe

Wiele firm dbając o relacje rodzinne swoich pracowników z okazji Dnia Dziecka przygotowywało pikniki, warsztaty czy zwiedzanie zakładów pracy dla dzieci swoich podwładnych. W czasie pandemii, gdy przebywanie w większym gronie nie jest zalecane, takie działania nie są możliwe. Co nie oznacza, że firmy nie mogą pamiętać o najmłodszych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dzień Dziecka w czasie pandemii. Zamiast zwiedzania firmy słodkości i karty podarunkowe

  • Dzień Dziecka to kolejne święto po Wielkiej Nocy i weekendzie majowym, które z powodu pandemii będziemy obchodzić inaczej niż zawsze.
  • Z obawy przed koronawirusem część pracodawców może nie zorganizować pikników rodzinnych czy zwiedzania miejsc pracy dla dzieci swoich podopiecznych.
  • Jak inaczej przekazać pracownikom, że firma pamięta o najmłodszych? Mogą pomóc pracownikom spełnić marzenia najmłodszych domowników.

Pikniki rodzinne z okazji Dnia Dziecka w wielu firmach stawały się tradycją. Wspólną zabawę w oliwskim Ogrodzie Zoologicznym organizowała m.in. firma ThyssenKrupp, która ma swoją siedzibę w Gdańsku czy Dr. Oetker i Lingaro. Święto najmłodszych było okazją nie tylko do obdarowania dzieci prezentami i zapewnienia im sporej porcji atrakcji, ale również do integracji między rodzicami - pracownikami. Z kolei dzień otwarty w firmie, połączony ze zwiedzaniem pomieszczeń, w których na co dzień czas spędzają rodzice był czymś powszechnym m.in. w firmie Eco-Okna czy przedsiębiorstwie De Heus lub sieci sklepów Biedronka.

Według ekspertów rynku otwartość na wsparcie pracowników w ich prywatnej sferze życia staje się coraz bardziej popularnym trendem. Firmy wykazują się coraz większym zrozumieniem wobec osób budujących ich zespoły.

- Dla wielu pracujących rodziców najważniejszym kryterium przy decyzji o zmianie pracy (ważniejszym nawet niż wysokość wynagrodzenia) jest elastyczność oraz work-life balance. Firmy, które postawią na politykę prorodzinną, mogą wygrać walkę o niejeden talent - w rozmowie z PulsHR.pl mowiła Aneta Tur, employer branding manager w MJCC, agencji specjalizującej się w employer brandingu.

Czytaj więcej: Półkolonie, wycieczki, przedszkola. Firmy wspierają pracujących rodziców

Z raportu Pracuj.pl "Rodzice w pracy", dowiemy się, że nawet jedna trzecia firm przygotowuje dla dzieci pracowników okazjonalne paczki z prezentami. Z okazji 1 czerwca taki poczęstunek trafia m.in. do dzieci pracowników Biedronki.

Także Sodexo przygotowało rozwiązanie, które pracodawcy będą mogli wykorzystać w czasie pandemii. To karta podarunkowa dla dzieci do wykorzystania w wielu miejscach oraz sklepy stacjonarne i online, których asortyment dedykowany jest dzieciom i młodzieży.

- W trosce o emocje pracowników i ich przywiązanie do firmy warto zadbać, aby Covid-19 nie zepsuł ich rodzinom Dnia Dziecka. Pracodawcy mogą to zrobić, obdarowując zespół kartą podarunkową. To bez wątpienia uniwersalne świadczenie pozapłacowe, które daje rodzicom szansę wybrać i sfinansować prezenty, które zapewnią dzieciom niezapomniane emocje oraz wywołają uśmiech - mówi Ewelina Straszewicz, product manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.