Dyrektor ds. dobrego samopoczucia potrzebny od zaraz

Blisko 90 proc. kosztów operacyjnych firmy stanowią wydatki na pracowników. Rachunek jest więc prosty. Nawet drobna poprawa komfortu pracy i idącej za tym efektywności może przynieść firmom milionowe oszczędności w globalnej skali.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dyrektor ds. dobrego samopoczucia potrzebny od zaraz

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

5 gru 2014 18:16


Wiele firm już teraz posiada skarbnicę wiedzy w kwestii polepszenia warunków pracy, pochodzącą z działów HR, finansowych czy od zarządców nieruchomości. Zgromadzenie tej wiedzy i odpowiednie jej przełożenie na środowisko pracy można by powierzyć osobie, które zajmie nowe stanowisko - „Chief Wellbeing Officer” – czyli dyrektora ds. dobrego samopoczucia.

World Green Building Council zebrało 60 ekspertów z 40 organizacji i 20 krajów, by przenalizować setki badań. Efektem jest raport wskazujący, że klucz tkwi w poszukiwaniu biurowego ZEN.

Nieobecności spowodowane problemami zdrowotnymi w Stanach Zjednoczonych kosztują firmy nawet do 2,5 tys. dolarów na pracownika rocznie. W Wielkiej Brytanii zły stan zdrowia psychicznego zatrudnionych przekłada się na dodatkowe wydatki przedsiębiorstw sięgające 30 miliardów funtów, natomiast w Australii blisko 7 miliardów dolarów.

Wynika z tego jeden wniosek: zdrowy pracownik ma dla firmy ogromną wartość. Raport „Health, Wellbeing & Productivity in Offices” dostarcza mocnych dowodów na to, że do zdrowia wydatnie przyczynia się odpowiednio wyposażone i zaaranżowane biuro w zielonym budynku.

Czytaj też: Wyobraźnia pracownika nie zna granic. Oto dziesięć najbardziej zdumiewających powodów nieobecności w pracy

- Ważna jest świadomość wpływu zrównoważonych rozwiązań na samych pracowników, ich samopoczucie i wydajność, a w ujęciu długofalowym również na kondycję przedsiębiorstwa. Już właściwa konfiguracja systemów klimatyzacji przyczynia się do tego, że pracownicy mniej chorują, a mniej zwolnień lekarskich to oszczędność czasu i pieniędzy dla firmy - - mówi Ewelina Karpińska, koordynator ds. zrównoważonego rozwoju, z działu zarządzania nieruchomościami w Europie Środkowo-Wschodniej, JLL.

Budynek to podstawa

Przytoczone w raporcie badania dowodzą, że pracownicy mający dostęp do naturalnego światła w biurze otrzymują go 173 proc. więcej podczas godzin pracy niż ich koledzy bez dostępu do okien. Dzięki temu… śpią średnio 46 minut dłużej w nocy, ich jakość i wydajność snu jest lepsza, a co za tym idzie – lepiej funkcjonują podczas dnia.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.